Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Λημνία Γη


(Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Διιπετές" τεύχος 51 και αναδημοσιεύεται με την άδεια του εκδότη.)
Η «Λημνία γη» είναι ένα προϊόν που στην αρχαιότητα ήταν γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Το προϊόν αυτό που στήριξε την οικονομία του νησιού για αιώνες ήταν χώμα που εξορυσσόταν από συγκεκριμένο σημείο και θεράπευε μια σειρά ασθενειών.
Η τοποθεσία από όπου εξορυσσόταν η «Λημνία γη» βρίσκεται περίπου στο κέντρο του νησιού ένα χιλιόμετρο περίπου από τον οικισμό Κότσινα και το ακριβές σημείο του σκάμματος εντοπίζεται σε επίπεδη έκταση κοντά στην κορυφή του λόφου Μόσυχλον. Ο Διοσκουρίδης (1ος αι. μ.α.χ.χ.) αναφέρει πως την ημέρα της ενάρξεως της εξόρυξης τελούνταν ιεροπραξία, με θυσία τράγου ή αιγών, που ήταν τα ιερά ζώα του νησιού και αναμίγνυαν το αίμα των ιερείων με το χώμα. Αφού το έπλαθαν σε μικρό σχήμα, η ιέρεια του Ηφαίστου το σφράγιζε με μια σφραγίδα που αρχικά απεικόνιζε μια αίγα και εν συνεχεία την Θεά Άρτεμη.
Η εξόρυξη της «Λημνίας γης» γίνονταν από τους ιερείς του Ηφαίστου, μία συγκεκριμένη μέρα του χρόνου. Έπειτα την μετέφεραν στην πόλη Ηφαιστία για συσκευασία σε δισκία και σφράγιση. Ο Διοσκουρίδης αναφέρει και απομιμήσεις της γης, γι’ αυτό συμπεραίνουμε ότι ήδη κατά την εποχή του συγγραφέα, αλλά και πριν από αυτόν, είχε καθιερωθεί να σφραγίζεται η Λημνία γη για την προστασία της από κάθε νοθεία, όσων αποζητούσαν μέσω της χάλκευσης του προϊόντος τον γρήγορο πλουτισμό. Αυτός ήταν και ο λόγος που είχε ονομασθεί εκτός από Λημνία γη και Λημνία σφραγίς.

Καλλικράτης: Το τελικό σχέδιο

Το τελικό σχέδιο για τον "Καλλικράτη". Οι συνενώσεις όλων των Δήμων της χώρας.

kalikratis_teliko_sxedio                                                            

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Ισλανδία: Η ζωή μετά την πτώχευση

Από το Athenstock
Πολλοί γνωρίζαμε την Ισλανδία χάρη στη σκοτεινή μούσα Μπγιορκ, τους Σίγκουρ Ρος, άντε και τις «παγωμένες» αλλά γεμάτες χιούμορ και ανθρωπισμό ταινίες του Μπαλτασάρ Κορμακούρ, του Νταγκούρ Κάρι και των άλλων σπουδαίων νεαρών σκηνοθετών του ισλανδικού σινεμά. Μετά, τον Οκτώβρη του 2008, μάθαμε ότι η Ισλανδία, εκτός από παγετώνες, θερμοπίδακες και αμέτρητα ενεργά ηφαίστεια, τα οποία συγκροτούν ένα από τα πιο εντυπωσιακά τοπία στον κόσμο, διέθετε και μια αδηφάγο τραπεζική ελίτ. Αλόγιστα δανειζόμενοι και δανείζοντες, αυτοί οι κοστουμαρισμένοι μάνατζερ κατάφεραν σε μικρό διάστημα να φαλιρίσουν μια φαινομενικά πλούσια και ευνομούμενη χώρα χάρη στην ένοχη ανοχή των κυβερνώντων της. Η οικονομία κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους, τα σπίτια τους, τα αλιευτικά τους σκάφη. Το νόμισμα κόπηκε στη μέση από τις κερδοσκοπικές επιθέσεις και οι τιμές των προϊόντων εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Χιλιάδες πολωνοί και άλλοι ανατολικοευρωπαίοι οικονομικοί μετανάστες επέστρεψαν άρον άρον στις πατρίδες τους: Τι ψωμί να βγάλεις σε μια κατεστραμμένη οικονομία; Η αισιοδοξία όμως δεν λείπει από τη μικρή νησιωτική χώρα. Υπάρχει ζωή και μετά την οικονομική καταστροφή, διατρανώνουν οι κάτοικοί της. Με αξιοπρέπεια και με χιούμορ. Και με τη βεβαιότητα ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι για την ασυδοσία άλλων.

ΔΗΛΩΣΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Προμήνυμα μεγάλων συμφερόντων

Κάποιοι μας ντρόπιασαν και μας φόβισαν για να μας οδηγήσουν στο ΔΝΤ, που αποτελεί βασικό παράγοντα της επεκτατικής πολιτικής των ΗΠΑ, αναφέρει μεταξύ άλλων σε δήλωσή του ο Μίκης Θεοδωράκης και επισημαίνει τους κινδύνους για τα εθνικά μας θέματα.
Μίκης Θεοδωράκης Μίκης Θεοδωράκης

Με τον κοινό νου που διαθέτω, δεν μπορώ να εξηγήσω και ακόμα περισσότερο να δικαιολογήσω την ταχύτητα με την οποία κατρακύλησε η χώρα μας από τα επίπεδα του 2009 σε τέτοιο σημείο, ώστε με το ΔΝΤ να απολέσουμε ένα μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας και να τεθούμε σε καθεστώς κηδεμονίας.
Και είναι περίεργο ότι κανείς έως τώρα δεν ασχολήθηκε με το πιο απλό, δηλαδή την οικονομική μας διαδρομή με αριθμούς και στοιχεία από τότε έως τώρα, ώστε να καταλάβουμε κι εμείς οι αδαείς τους πραγματικούς λόγους αυτής της πρωτοφανούς και ιλιγγιώδους εξελίξεως, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της εθνικής μας αυτοτέλειας και μαζί της τη διεθνή ταπείνωση.

Μια σκηνή πίσω, μονίμως...

Tου Γιωργου Mαντελα

Στο ΠΑΣΟΚ πάντα είχαν ένα θέμα με τον χρόνο. Από συστάσεως του Κινήματος. Αυτή τη φορά, απλώς, το παράκαναν. Σε επίπεδο τακτικής, αν επιχειρήσει κανείς μια μικρή αναδρομή στους τελευταίους έξι κρίσιμους όσο και μοιραίους μήνες, θα διαπιστώσει ότι η κυβέρνηση αντιδρούσε πάντα με μια «διαφορά φάσης». Και τώρα το πληρώνει (μαζί και όλοι εμείς οι υπόλοιποι). Προσέξτε:
Α) Τον περασμένο Νοέμβριο-Δεκέμβριο, όταν όλοι όσοι γνώριζαν την κατάσταση της οικονομίας, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, ζητούσαν -σχεδόν παρακαλούσαν- από τον πρωθυπουργό να προχωρήσει στην άμεση λήψη μέτρων, εκείνος αγέρωχα τους απαντούσε ότι «είναι επικεφαλής σοσιαλιστικής κυβέρνησης» και ότι θα απαντούσε στην κρίση «με την πράσινη ανάπτυξη», κάνοντας τους υπόλοιπους να κοκκινίζουν από τον θυμό. Σύντομα η «πράσινη ανάπτυξη» χάθηκε από τον ορίζοντα κι από το λεξιλόγιο του πρωθυπουργού, αλλά μαζί χάθηκε και πολύτιμος χρόνος, που δεν ανακτάται με τίποτα.
Β) Λίγο μετά, όταν όλοι του επισήμαιναν να προσέχει τις «παρέες» του, που είναι αποδεδειγμένα κακές, συναντούσε δις τον νούμερο 2 της Goldman Sachs (σ.σ. χωρίς να έχει διευκρινιστεί μέχρι σήμερα ποιος τους έφερε σε επαφή· κάτι που θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον). Οταν ο διπλός ρόλος της Goldman Sachs αποκαλύφθηκε, ήταν επίσης πολύ αργά. Τα spreads είχαν πάρει τον δρόμο χωρίς επιστροφή, εκεί γύρω στα μέσα Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου.
Γ) Οταν στο Μέγαρο Μαξίμου άρχισαν να αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο, άρχισαν να παίζουν με τις λέξεις και τις απειλές, νομίζοντας ότι είναι σε θέση να εκβιάζουν τις Βρυξέλλες, το Βερολίνο και όποιον άλλον: «Αν δεν μας δώσετε βοήθεια (σ.σ. χωρίς, όμως, να τη ζητήσουμε), τότε θα πάμε στο ΔΝΤ». Παράλογα πράγματα, δηλαδή. Η απάντηση ήταν άμεση, «πληρωμένη» και καταστροφική: «Να πάτε και φεύγοντας αφήστε το ευρώ στην πόρτα».
Δ) Τα spreads βρίσκονταν πλέον εκτός ελέγχου και στην κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενοι ότι «αν αργήσουμε κι άλλο καταστρεφόμαστε», κάνουν την επόμενη καθυστερημένη όσο και λανθασμένη κίνηση. Αρχίζουν να πιέζουν για τη σύσταση ενός μηχανισμού διάσωσης της οικονομίας από ΔΝΤ κι Ευρωζώνη, χωρίς να πιέζουν παράλληλα και για την ανάγκη άμεσης ενεργοποίησής του, εφαρμόζοντας την υποτιθέμενη πολιτική «του πιστολιού πάνω στο τραπέζι». Οι αγορές, ούτε που... ιδρώνουν και οδηγούν τα spreads σε νέα ρεκόρ.
Ε) Στο οικονομικό επιτελείο καταλαβαίνουν, πάντα με τη γνωστή «διαφορά φάσης», ότι «το όπλο πρέπει να είναι και γεμάτο». Και τρέχουν να προλάβουν για να το γεμίσουν. Εκεί ακριβώς βρισκόμαστε τώρα. Οι «άλλοι» απέναντι (πείτε τους κερδοσκόπους, πείτε τους ραντιέρηδες, πείτε τους τοκογλύφους, πείτε τους όπως θέλετε) έχουν βγάλει ήδη το πιστόλι από τη θήκη κι ετοιμάζονται να πυροβολήσουν. Κι εμείς ψάχνουμε για τις σφαίρες. Βρισκόμαστε, δηλαδή, πάντα μια σκηνή πίσω. Ε, για να προβλέψετε τη συνέχεια, δεν θέλει και πολλή φαντασία…

Πηγή: Καθημερινή

Ο γιατρός των φτωχών παιδιών

Τα τελευταία έντεκα χρόνια έχει δώσει ζωή σε 9.000 παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μοναδική του αμοιβή, το χαμόγελο που ξαναγεννήθηκε στα χείλη τους.
Ο καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλανγκός, ο καλύτερος μαθητής του Μαγκντί Γιακούμπ, αποτελεί ένα ζωντανό μήνυμα ελπίδας ότι η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί.
Το όνομά του έχει συνδεθεί με τη σωτηρία πολλών καρδιοπαθών στο Λίβανο, στη Γεωργία, στη Σερβία, στην Κύπρο, στην Ινδία, στο Μαρόκο, στην Αλγερία, στο Μαυρίκιο, στη Μοζαμβίκη, στην Ερυθραία, στο Κιργιστάν, στη Μαδαγασκάρη, στη Βενεζουέλα, στην Ουκρανία και στην Μποτσουάνα.

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Οι παρεμβάσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου

Η προσφυγή στο ΔΝΤ θα σημάνει νέα μέτρα πολύ πιο σκληρά.
sensex crash thumb Οι παρεμβάσεις του Διεθνούς Νομισματικού 
Ταμείου Η Ευρώπη θα γυρίσει την πλάτη και θα κόψει ΕΣΠΑ ΞΕΣΠΑ κλπ. Οι αγρότες κλπ κομμένα επιδοτήσεις-παροχές. Οι τράπεζες ,όσες δε χρεωκοπήσουν, θα τα δουν όλα. Το ΧΑΑ σίγουρα κάτω από τις 1500 μονάδες. Ας κοιτάξουμε να δούμε τι έπαθαν οι χώρες που κατάφυγαν στο ΔΝΤ
Οι παρεμβάσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου:

Ασιατική κρίση (1997-1998: ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ) Την ώρα που το ντόμινο της ασιατικής κρίσης απειλεί να φτάσει μέχρι την Ιαπωνία, το ΔΝΤ δίνει δάνεια 55 δισ. δολαρίων στην Κορέα, 17 δισ. στην Ταϊλάνδη και 23 δισ. στην Ινδονησία.
Είναι η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής διάσωση του ΔΝΤ και συνοδεύεται από το πρόγραμμα που έμεινε γνωστό ως SAP (structural adjustment policies), μέσω του οποίου επιβάλλονται μέτρα λιτότητας όπως η περικοπή των κρατικών δαπανών, η αύξηση των επιτοκίων, η αναδιάρθρωση του χρηματοοικονομικού συστήματος, η ανάκληση αποφάσεων για την προστασία του εμπορίου και η ρευστοποίηση αφερέγγυων επιχειρήσεων. Τα προγράμματα προκαλούν σημαντική υποτίμηση των νομισμάτων, κύμα χρεοκοπιών, δραματική απώλεια θέσεων εργασίας και αύξηση των τιμών στα είδη καθημερινής κρίσης, πυροδοτώντας κοινωνική αναταραχή και βίαιες εκδηλώσεις.
Αργεντινή (1999-2001: ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ) Στα τέλη του 2000 και υπό την απειλή χρεοκοπίας, εξασφαλίζει δάνειο 40 δισ. δολαρίων από το ΔΝΤ. Η διαχείριση της κρίσης εκ μέρους του οργανισμού θεωρείται αποτυχημένη, κυρίως γιατί επέβαλε τους ίδιους όρους λιτότητας που είχαν χρησιμοποιηθεί και κατά την ασιατική κρίση του ?97. Το 2001 η χώρα δεν αποφεύγει τη χρεοκοπία και το τραπεζικό της σύστημα καταρρέει. Ακολουθούν τρία χρόνια επώδυνης οικονομικής συρρίκνωσης και πολιτικής κρίσης. Με την αποπληρωμή μεγάλου μέρους των δανείων, το 2006, η Αργεντινή κάνει το πρώτο βήμα για την ανάκτηση της οικονομικής της ανεξαρτησίας.

"Η πληρωμή ενός δασκάλου σε σχέση με ένα...υδραυλικό.."

"H πληρωμή ενός δασκάλου σε σχέση με ένα … υδραυλικό. Φυσικά πρόκειται για μια σειρά απλών συλλογισμών που έστειλε ένας φίλος. Η πλάκα είναι πως η αριθμητική του είναι σωστή, δικαιώνει τις απόψεις των συνδικάτων, παρότι το ζήτημα έχει και άλλες τεράστιες εκπαιδευτικές και κοινωνικές πλευρές….
«Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός όταν θεωρεί φυσιολογικό να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του». J. F. Kennedy
Με τους παχυλούς μισθούς τους βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος και δουλεύουν μόνο 9 μήνες τον χρόνο! Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά κάνουν….baby-sitting (προσέχουν τα παιδιά μας)!
Μπορούμε να πετύχουμε να το κάνουν με λιγότερο από τον βασικό μισθό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δίκαιο. Θα τους έδινα 3 ευρώ την ώρα και μόνο
για τις ώρες που δουλεύουν και όχι για όλο τον χρόνο. Αυτό σημαίνει 15ευρώ την ημέρα (8:15 πμ to 1:30 μμ ). Κάθε γονιός θα πρέπει να πληρώνει 15ευρώ την ημέρα στους δασκάλους που κρατάνε τα παιδιά του.
Τώρα πόσα παιδιά διδάσκουν την ημέρα; Γύρω στα 25; Δηλαδή 15Χ25=375 ευρώ την ημέρα.. Όμως θυμηθείτε δουλεύουν μόνο 180 μέρες τον χρόνο! Δεν πρόκειται να τους πληρώνουμε για να κάνουν διακοπές!!! Για να δούμε…αυτό είναι 375 Χ 180=67.500 ευρώ τον χρόνο. (Περίεργο! μάλλον η αριθμομηχανή μου θέλει μπαταρίες!) Και τι γίνεται με τους δασκάλους ειδικής αγωγής και αυτούς που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους;
Για να είμαστε και λίγο δίκαιοι θα τους πληρώνουμε το βασικό ωρομίσθιο που για λόγους στρογγυλοποίησης είναι 7ευρώ. αυτό σημαίνει 7 επί 5 ώρες επί 25 παιδιά επί 180 μέρες= 157.500 ευρώ τον χρόνο! Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ! Κάτι είναι σίγουρα λάθος!
*****
Κάντε ένα δάσκαλο να χαμογελάσει, στείλτε το σε κάποιον που καταλαβαίνει τι σημαίνει να είσαι Δάσκαλος!!! (Μέσος μισθός Δασκάλου 20,000/180 μέρες = 111 ευρώ την ημέρα /25 μαθητές =4.44/5 ώρες = 0.88 ευρώ την ώρα ανά μαθητή.) Τρομερά φτηνή φροντίδα και φύλαξη παιδιών και από πάνω μορφώνουν και τα παιδιά σας. Τρελό εεε; Τα νούμερα από την αρχική δημοσίευση έχουν αλλάξει για να ταιριάζουν με τον μέσο μισθό των δασκάλων στην Ελλάδα!

ΥΓ: Και σκεφτείτε ότι το κείμενο γράφτηκε για πολλές χώρες και ότι πια στην χώρα μας οι μισθοί και των δασκάλων συνεχώς μειώνονται, ενώ ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται και τα αντικίνητρα για την σύνταξη κορυφώνονται… Τι αξία έχουν τα δημόσια και συλλογικά αγαθά. Έπρεπε να φτάσουμε στο χείλος του γκρεμού για να αρχίσουμε να την κατανοούμε… Ή μήπως πρέπει να πέσουμε μέσα στο ρέμα;"

ANAΓΝΩΣΤΗΣ

Aπό το Τρωκτικό

Τρίτη 27 Απριλίου 2010

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΝΤΙΜΙΝΤΙΑ...

ΠΡΙΝ ΒΓΑΛΕΤΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ, ΔΕΙΤΕ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ...



 Από το Σπύρο

Σάββατο 24 Απριλίου 2010

H γελοιοποίηση του opengov

H γελοιοποίηση του opengov Νο 2 … υπάλληλος του Γιάννη Μαγκριώτη τοποθετήθηκε Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος στη Helexpo ! …και άνεργος γυμναστής φίλος του Γεράσιμου Αρσένη Πρόεδρος στη Λαχαναγορά !
opengov1Από μέιλ αναγνώστη του Ακτιβιστή που  λάβαμε:
Έχει γίνει πια κοινή πεποίθηση ότι το πολυδιαφημισμένο και πολλά υποσχόμενο σύστημα επιλογής στελεχών σε Κυβερνητικές θέσεις «opengov» έχει γελοιοποιηθεί. Επανήλθε το σύστημα της παρεοκρατίας, των φεουδαρχών και των τιμαριούχων, αλλά στη χυδαία του μορφή.
Μετά την αποκάλυψή μας για τα «προσόντα» του νέου Προέδρου του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Θες/νίκης Χρήστου Κουτράκη (εδώ),ακολούθησαν ανακοινώσεις του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την κάλυψη θέσεων ευθύνης σε οργανισμούς της Θεσσαλονίκης. Παρά τις ευτελιστικές αναφορές των ΜΜΕ της πόλης για το ποιος βουλευτής διόρισε ποιόν και τους διαγκωνισμούς που προηγήθηκαν, αξίζει να αποκαλύψουμε μερικές πληροφορίες για τα «προσόντα» μερικών επιλεγέντων !!!
Στη HELEXPO τοποθετήθηκε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ο μαθηματικός Πάρις Μαυρίδης...

Οραμα για τη νεολαία: Όλοι ίσοι κάτω από τη βάση


Tου Nικου Γ. Ξυδακη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τα μέτρα για την Παιδεία, που εξήγγειλε η αρμόδια υπουργός ύστερα από πολύμηνη εκκόλαψη, άλλα αμήχανα κι άλλα ασυνάρτητα, συνθέτουν ένα αντιφατικό πακέτο ενδεικτικό της αντιφατικής διακυβέρνησης που ζούμε. Η περίοδος δοκιμής για τους νέους δασκάλους λ. χ. και η παιδαγωγική κατάρτιση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επόμενο βήμα θα ήταν η ανάσχεση της βιομηχανίας μεταπτυχιακών τίτλων στα παιδαγωγικά τμήματα, με σκοπό την πληρωμένη εκπαιδευτικά άδεια και το επίδομα.

Η αξιολόγηση του σχολικού έργου προτείνεται δειλά και μάλλον συγκεχυμένα, ενώ δεν προτείνεται σαφής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών· επιθεωρητής δεν προβλέπεται, οι εκπαιδευτικοί κατά κάποιον τρόπο αυτοαξιολογούνται· θετικό στοιχείο μπορεί να αναδειχθεί, υπό όρους, η ανάμειξη των συλλόγων γονέων.

Η σφοδρή αντίφαση, τώρα: η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου καταργεί τη βάση του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ, την οποία εισήγαγε η πρώην υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου το 2006. Θυμόμαστε ασφαλώς ότι πριν θεσπιστεί η βάση του 10 (ως μέσος όρος), έμπαιναν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με μονοψήφιο μέσο όρο βαθμολογίας: 3, 4, 5... Η βάση του 10 υπολογίζεται ότι άφησε εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ περίπου 60.000 υποψήφιους σπουδαστές και οδήγησε σε ερήμωση διάφορες επαρχιακές σχολές, αμφιβόλου ακαδημαϊκής επάρκειας έτσι κι αλλιώς, και συνακόλουθα σε κάμψη του ιδιότυπου φοιτητικού τουρισμού προς την επαρχία.

Το δεκάρι δεν είναι πανάκεια...

Ελληνικοί φατριασμοί 2010, 1827



"Συναίνεση" προ του "μηχανισμού στήριξης": Ό,τι για τους άλλους είναι αδύνατο, για τους Έλληνες είναι ΔυΝαΤο
Ελληνικοί φατριασμοί: Τα κόμματα δεν ερίζουν απλώς περί του πώς φτάσαμε εδώ, αλλά και περί του αν η πτώχευση έπρεπε να είναι με ΔΝΤ ή χωρίς - Καμιά συζήτηση για το πώς δεν θα ξαναφτάσουμε σ' αυτή την κατάσταση. ΠΑ.ΣΟ.Κ. (κληρονομήσαμε ένα σκάφος έτοιμο να βυθιστεί), Ν.Δ. (το προσωπικό “κατόρθωμα” του πρωθυπουργού λέγεται οικονομική εξάρτηση του τόπου μας από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο), Κ.Κ.Ε. (Να μην πτωχεύσει ο λαός αλλά η πλουτοκρατία. Ο λαός δεν χρωστάει, του χρωστάνε), ΛΑ.Ο.Σ. (ο πρωθυπουργός από το ακριτικό Καστελόριζο ομολόγησε την ήττα της Ελλάδος και τη δική του στη μάχη με την οικονομική κρίση), ΣΥ.ΡΙΖ.Α. (δεν έχει δημοκρατική νομιμοποίηση η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τέτοιες επιλογές). (23.04.2010)*
Οποιαδήποτε ομοιότητα με την Γ' Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων είναι απλώς ...επιβεβαιωτική. "..απεφασίσθη όπως η βάσις του Πολιτεύματος έσεται η Κοινοβουλευτική." (Πιάδα, Αίγινα-Ερμιόνη, Τροιζήνα)

* Ήτο το θηρίον φοβερόν. Έβγαζε από τα μάτια του φωτιά και ήταν τόσο εξαγριωμένο και απαίσιον ώστε παρουσίαζε ένα θέαμα φοβερόν. Αμέσως ο Άγιος έκαμε το σημείον του Τιμίου Σταυρού και είπε: «Κύριε ο Θεός μου, ημέρεψε για χάρι μου, που είμαι δούλος σου, το θηρίο αυτό για να πιστέψη ο λαός στο όνομά Σου το Άγιον». Έτσι και έγινε. Ο φοβερός δράκοντας με τα μεγάλα δόντια έπεσε στα πόδια του ίππου του αγίου και ενώ κυλιόταν, εβρυχάτο.



Του Στέργιου Ζυγούρα, Εκπαιδευτικού

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Από το "Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες"....στην "Ελλάδα του ΔΝΤ"


Δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται και τι μυαλά κουβαλάμε.
Σε καθημερινή βάση ακούω σχεδόν όλους τους υπουργούς της κυβέρνησης να λένε: "δέν ήταν δική μας επιλογή το ΔΝΤ, δεν το φέραμε εμείς το ΔΝΤ, οι Ευρωπαίοι φίλοι μας το έφεραν"
Αυτά λέγονται από τα πιο επίσημα χείλη και λαρύγγια σε όλους τους τόνους και σε όλα τα φόρα.
Επαγωγικά λοιπόν σκέφτεται κανείς και λέει, μας πούλησαν οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι..και μας έρριξαν στο ΔΝΤ.
Όμως και έτσι να είναι τα πράγματα, τι την έχουμε την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, προς τι όλα αυτά τα ταξίδια και ο γύρος του κόσμου;
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; 
Ποια ήταν η επιτυχία να μην μας υποστηρίζει η Ε.Ε, αφου σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυβέρνησης μας έφερε το ΔΝΤ;

Από το  "Η  Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες"....στην "Ελλάδα της Ευρώπης"
και..
Από την "Ελλάδα της Ευρώπης" στην "Ελλάδα του ΔΝΤ"...

Το ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔυΝαΤο 
 
Το είδαμε (και γελάσαμε) στο "Έχω μάτια και βλέπω"

Λεφτά υπάρχουν...αλλά μόνο με βιογραφικό. Η δύναμη της σάτιρας...

Γελάστε γιατί δεν πάμε καλά!!!
Από τον πάντα απολαυστικό MacManus (Μανώλη)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΡΑΓΩΝΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιστολή της "ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ" που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Αντιφωνητής"

Οι επισημάνσεις με έντονα γράμματα είναι δικές μας. Να επισημάνουμε κάτι για τους Πομάκους. Τα παιδιά τους μιλούν πομάκικα στο σπίτι, μαθαίνουν Ελληνικά και μία ξένη γλώσσα στο σχολείο (που προφανώς θα τους χρησιμεύσουν) και αναγκάζονται, μιας και φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία, να διδάσκονται και την τουρκική!!! Πέρα από το αντιπαιδαγωγικό της κατάστασης και τη φανερή σύγχυση που προκαλείται σε παιδιά του Δημοτικού, γίνεται αντιληπτό πως μόνοι μας "βγάζουμε τα μάτια μας" παίζοντας το παιχνίδι του τουρκικού προξενείου και στέλνοντας του πομάκους στην αγκαλιά των τούρκων! Το φωνάζουν παντού ότι δεν αισθάνονται και δεν είναι τούρκοι!
Επίσης, κατά την υλοποίηση του ακριβού προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων από Δραγώνα και Φραγκουδάκη δεν τους προβλημάτισε καθόλου το γεγονός αυτό, όχι φυσικά από εθνικής απόψεως (αστεία πράγματα...), αλλά από παιδαγωγικής; Βγάλτε μόνοι τα συμπεράσματά σας...

"Ο ερχομός της κ. Δραγώνα στη Θράκη το διήμερο 15-16 Μαρτίου είχε στόχο, όπως ανέφερε η ίδια, να δει πώς θα προσαρμοστεί το «νέο σχολείο», που οραματίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στη μειονοτική εκπαίδευση και για τον λόγο αυτό πραγματοποίησε μια σειρά συσκέψεων με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης. Είχε προηγηθεί δύο μέρες πριν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού μια εκδήλωση για τη βράβευση εκπαιδευτικών που αρίστευσαν και καινοτόμησαν με διάφορες παιδαγωγικές δραστηριότητές τους, κατά την οποία υπήρξαν πολλές διαμαρτυρίες των σύγχρονων δουλοπάροικων του εκπαιδευτικού συστήματος, των ωρομισθίων. Έτσι η κ. Διαμαντοπούλου που υποσχέθηκε κατάργηση της ωρομισθίας στο 14ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ λίγους μήνες πριν έδρεψε τους καρπούς της λαϊκίστικης υποσχεσιολογίας της και διαπίστωσε ότι οι βραβευμένοι εκπαιδευτικοί –που είναι βέβαια καθ’ όλα άξιοι- πέτυχαν χάρη στο φιλότιμό τους, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει δυσλειτουργίες αποτρεπτικές για κάθε αριστεία, όπως είναι και οι καταρρακωμένοι ωρομίσθιοι, και η ηγεσία του Υπουργείου δεν έχει κανένα λόγο να … καμαρώνει. Μέσα σε αυτό το κλίμα η Ειδική Γραμματέας του Υπουργείου κ. Δραγώνα εκόμισε στη Θράκη το νέο μεγάλο όραμα, το «Νέο Σχολείο», το οποίο θα είναι ψηφιακό,καινοτόμο, ενταξιακό· ααα! και πράσινο (σημαντική παράλειψις!). Μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος από τις «Ευέλικτες ζώνες καινοτόμων δράσεων», το «Έξυπνο Σχολείο» των προηγούμενων Υπουργών είχαμε πάθει ένα στερητικό σύνδρομο από οράματα, οπότε ήρθε το «Νέο Σχολείο» να καλύψει το μεγάλο κενό.

ΠΑΣΟΚ και ΔΝΤ: "Προφήτης" αναγνώστρια από το ιστολόγιο "Τα χάλια"

Προσέξτε! Αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω δεν τα έγραψε η Βασιλική εχθές ή προχθές, αλλά στις 20/12/2008! Και αναρωτιέμαι ο αφελής: Μήπως δεν αναγκαζόμαστε να προσφύγουμε στο ΔΝΤ τώρα, που η οικονομία μας είναι σε "μαύρο χάλι", αλλά κάποιοι το είχαν προσχεδιάσει από καιρό; Μήπως είχαν από καιρό την πρόθεση να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην "μαμά-Αμερική", όπως έκαναν έχοντας αντίθετη γνώμη για τον αγωγό, για το βέτο στα Σκόπια και υποστηρίζοντας το σχέδιο Ανάν;
Μήπως, λέω, μήπως...;

 

20 Δεκ 2008


Η προσφυγή στο ΔΝΤ δεν είναι παιγνίδι κ.Παπανδρέου!


Είναι πραγματικά τραγικό να βλέπουμε μια αντιπολίτευση να ζητά διαρκώς την προσφυγή στο Διεθνες Νομισματικο Ταμειο, για υποστηριξη στην οικονομικη μας πολιτική.
Οπερ εστι μεθερμηνευόμενον: Ασφυκτικός ελεγχος απο τις Ηνωμενες Πολιτειες της οικονομικης μας πολιτικης, το οποιο σημαίνει ότι στο μελλον θα μπορει να καταφευγει και σε εκβιασμους εναντια στη χωρα μας, στην περιπτωση που παρουσιαστει καποια αντιδραση σχετικα με την αμερικανικη πολιτικη και αυτο το οποιο επιβαλλει.
Φυσικα ειμαστε ολοι (;) εξυπνοι για να καταλαβουμε οτι η οικονομικη πολιτικη ειναι η κινητηριος δυναμη ενος κρατους (ποσο μαλλον του ελληνικου). Η προσφυγή ή μαλλον το προσκυνημα στο ΔΝΤ, θα σημανει την ακυρωση των συμφωνιων με Ρωσια, Κινα, Γαλλια, την καθαρη ονομασια των Σκοπιων ως Μακεδονια και τη στεψη του "αμερικανου" Γεωργιου Παπανδρεου ως μονιμου πρωθυπουργου της Ελλαδας.
Και ζησαν αυτοι καλα κι εμεις πολυ πολυ χειροτερα.
Vasiliki

2 σχόλια:

marika είπε...
την οικογενιοκρατια την εχει πιασει φοβος οτι χανει το παιχνιδι,αυτα ολα ειναι διγματα φοβου και τρομου για την καρεκλα ακομα πολλα τιρτιπια θα μας κανουν.Ο λαος μας πρεπει να εχει τα ματια ορθανιχτα και να διατιρει ησυχια για το καλο τις πατριδας μας.οταν ερθει η ωρα τοτε να τιμορισουν τον καθεναν συμ φωνα με τα εργα του
TaXalia/c είπε...
Με ποια εκ των σημερινών απόψεων (δείτε το παρακάτω λινκ), ταιριάζει η τότε άποψη της (τότε) αντιπολίτευσης; http://taxalia.blogspot.com/2010/04/blog-post_9304.html


Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΔΝΤ και Αργεντινή: Εικόνες από το μέλλον...?

Δύο πολύ κατατοπιστικά βίντεο με Ελληνικούς υπότιτλους, το πρώτο για το ΔΝΤ και το δεύτερο για τις καταστροφικές επιπτώσεις που είχε η είσοδος της Αργεντινής σε αυτό. Ας προετοιμαζόμαστε σιγά-σιγά...

Λεφτά υπάρχουν ! 
Γ.Α.Π. σε ανόητους ιθαγενείς της Μπανανίας το Σεπτέμβρη του 2009





Τα είδαμε στο Γιάννη Παπαϊωάννου
Σχετικό άρθρο του Γ. Δελαστίκ στο Έθνος

Ερήμην κάθε πολιτικής διαδικασίας

Tου Χρηστου Γιανναρα

Γιατί άραγε η κυβέρνηση του Γ. Α. Παπανδρέου ευνοεί απροκάλυπτα τον πανικό στην ελλαδική κοινωνία; Η εύνοια του πανικού γίνεται εξόφθαλμη και μετρητή στα δελτία ειδήσεων των κρατικών καναλιών (είναι το βασικό μέσο κάθε κυβέρνησης για τη διαμόρφωση της ψυχολογίας των μαζών): Πόσος τηλεοπτικός χρόνος διατίθεται για τη διεκτραγώδηση του οικονομικού αδιεξόδου της χώρας, του πνιγμού που μας επιβάλλουν οι διεθνείς αγορές, της άρνησης ή της αδυναμίας των Ευρωπαίων εταίρων μας να στηρίξουν την ελλαδική οικονομία; Ποια διασταύρωση γίνεται, ποιος έλεγχος αξιοπιστίας του καταιγισμού απαισιόδοξων προβλέψεων από αναλυτές ή πολιτικούς διαχειριστές της διεθνούς οικονομίας; Γιατί απουσιάζει εντυπωσιακά από τα κρατικά κανάλια κάθε ενδεχομένως ενθαρρυντική (σοβαρή και έγκυρη) ανάλυση πολιτικών προτάσεων ή των κοινωνικών δυνατοτήτων για ενεργό, παλλαϊκή αντίδραση στη χρεοκοπία;...

Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Εκπαιδευτικοί της απαξίωσης ή της προσφοράς;;;

Από τον Οκτώβριο και εντεύθεν, (άμα τη αναλήψει των καθηκόντων της ως υπουργού) η πολιτική προϊσταμένη του υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου έχει επιδοθεί σε ένα καταιγισμό συνεντεύξεων, διαρροών ειδήσεων, σχεδίων ή προθέσεων, συνεπικουρουμένη από ένα αξιόμαχο επιτελείο επί των δημοσίων σχέσεων και τύπου είτε ευρισκόμενο εντός του υπουργείου, είτε εκτός. Κάθε ανακοίνωση από μέρους του υπουργείου για εκπαιδευτικά θέματα συνοδεύεται, τις επόμενες ημέρες, με συνεντεύξεις σε όλα τα είδη ενημέρωσης (έντυπα, ηλεκτρονικά, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά). Σκοπός να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη ότι τα ανακοινωθέντα, λεχθέντα, είναι τα απαιτούμενα, τα αναγκαία, εκείνα μέτρα που δεν χωρούν καμία αμφισβήτηση. Έχουν τη σφραγίδα του αλάθητου. Και για να μπορέσουν να γίνουν αποδεκτά τα όσα επιχειρεί να νομοθετήσει, να επιβληθούν με αυτόν τον Αυτοκρατορικό τρόπο στην κοινή γνώμη, με την λογική του αποφασίζομεν και διατάσσομεν πρέπει να φανεί η «αναγκαιότητα» αυτής της μεταρρύθμισης. Πρέπει να γίνει εμφανής η αποτυχία του προηγουμένου εκπαιδευτικού συστήματος, η διάβρωση των εκπαιδευτικών, η αποτυχία και η απόλυτη ευθύνη της προηγούμενης πολιτικής κατάστασης για την σημερινή κατάντια(!) της εκπαίδευσης. Να στηλιτευθεί με κάθε δυνατόν τρόπο ο,τιδήποτε υλοποιήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία λες και δεν αποτέλεσε συνέχεια της πάλαι ποτέ πολιτικής που διέλυσε τον ιστό της κοινωνίας και κατ΄επέκταση της εκπαίδευσης στη δεκαετία του 80 και του 90. Και αυτή η πλύση εγκεφάλου νοείται ως προάγουσα την εκπαίδευση με την ευρεία έννοια, ή ότι βοηθά στην ενημέρωση της κοινής γνώμης. Ή για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, χωρίς να υποτιμούμε τους αποδέκτες της ενημέρωσης, χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Το υπουργείο έχει αναγάγει τη ρήση «λέγε λέγε όλο και κάτι θα μείνει» σε δόγμα....

Ο Καρατζαφέρης έπαιξε το παιχνίδι των Αμερικανών

Ενδιαφέρουσα ανάρτηση για προβληματισμό από τον Γ. Παπαϊωάννου

Παρακάτω  θα καταθέσω μερικές άπλες παρατηρήσεις   και στοιχεία από το διεθνές Ίντερνετ. Παρατηρήσεις οι οποίες θεωρώ  καλό να τεθούν στην διάθεση της κοινής γνώμης και ειδικότερα της Ελληνικής Αστικής Τάξης.
Της  “φύση και θέση”  διευθύνουσας τάξης στην χώρα μας που εδώ και αιώνες έχει προσανατολιστεί προς την Ευρώπη και εσχάτως έχει μεταβληθεί σε “κολαούζο “…
πνευματικά αναπήρων.
πάμε λοιπόν:
Είδαμε όλοι ότι  ο αρχηγός του ΛΑΟΣ υποδαύλισε όσο μπορούσε τα αντί ευρωπαϊκά αισθήματα του τμήματος  της Ελληνικής κοινής γνώμης  που επηρεάζει.
Είδαμε όλοι  ο ότι Πρόεδρος του ΛΑΟΣ έριξε εύφλεκτα υλικά στο  καυγά με την Γερμάνια  και  με κάθε τι ευρωπαϊκό που έστησε η Ελληνική κυβέρνηση μέσω του αντιπροέδρου της κυβέρνησης  και άλλων.
Είδαμε ότι στήριξε σε σημείο παρεξηγήσεως την κυβέρνηση  ακόμη και όταν  από την Ουάσιγκτον με δική της  πρωτοβουλία έβαλε  το ΔΝΤ στον μηχανισμό στήριξης και στα πόδια  μας, επισκεπτόμενη τα γραφεία του.
Τον είδαμε ένα μην αντιδρά ούτε  στην καταγραφή του Παπακωνσταντίνου, ούτε  στο σχεδιασμό για δάνειο από την Κίνα,  ούτε για  την φημολογούμενη  χρηματοδότηση της χώρας από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μέσω δολαριακών εκδόσεων,   ούτε  στις πρώτες  τροχειοδεικτικές βολές του ΓΑΠ του Νέου ΠΑΣΟΚ   και των πιστών οπαδών του OBAMA στην χώρα μας περί ΔΝΤ πριν απο μήνες. Μάλιστα τάχθηκε  ξεκάθαρα υπέρ:

Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Χαρά Νικοπούλου: "Τι είναι η Πατρίδα μας"

Η συγκινητική ομιλία της Δασκάλας Χαράς Νικοπούλου κατά τη βράβευσή της από τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης στις 14/4 στο Porto Palace. Η Χαρά Νικοπούλου έδωσε τη δική της εκδοχή στο τι είναι η Πατρίδα μας δίνοντας έτσι έμμεση απάντηση στο απαράδεκτο πόνημα της Θ. Δραγώνα.


Η Δασκάλα του Έβρου δε μένει πια εκεί. Πήρε μετάθεση για τη Θεσσαλονίκη, καθώς κάποιοι "Ελληνες" έγιναν αφόρητα πιεστικοί και για πρώτη φορά ένιωσε τον κίνδυνο, τον οποίο αψήφησε ακόμα κι όταν ξυλοκοπήθηκε άγρια στο σχολείο της από φανατικό μουσουλμάνο.


Δε μένει κάτι άλλο να πούμε, παρά ότι η Ελλάδα για μία ακόμη φορά "τρώει" τα παιδιά της...





Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Κάποιοι πριμοδοτούν εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς

Από το Άλφα-Βήτα

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΡΟΣΟΧΗ!


Κάποιοι πριμοδοτούν εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς
 
«Επί κυμάτων σφοδράς εποχής βαδίζουμε»
Κική Δημουλά
 
            Το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι φανερό ότι κάποιοι φροντίζουν να στρέψουν τους διάφορους κλάδους των εκπαιδευτικών τον έναν εναντίον του άλλου. Ο στόχος είναι προφανής: να ξεφύγουν, μέσα από το προπέτασμα καπνού, οι πραγματικά υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση αλλά κυρίως για τις ρυθμίσεις που ακολουθούν και που θα χειροτερεύσουν την κατάσταση στην ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη.  

Ρίχνουν «αθώες» προτάσεις για καθηγητές που μπορούν να εργαστούν στις τελευταίες τάξεις των  Δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγούς που μπορούν να εργαστούν στις πρώτες. Πατάνε πάνω στην αυξημένη ανεργία των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, λιπαίνουν την αφέλεια και την κοινωνική στραβωμάρα, «γαργαλάνε» τις χαμηλές συνειδήσεις, πριμοδοτούν αντιλήψεις του τύπου «για τη δική μου καλύβα που καίγεται φταίει του διπλανού που δεν καίγεται ακόμη»… Οι ίδιοι που ευθύνονται για την αδιοριστία και την ανεργία, για τους χιλιάδες ωρομίσθιους των 300 ευρώ, οι ίδιοι που ετοιμάζουν προσλήψεις με το σταγονόμετρο, αυτοί που με το πιστοποιητικό «Παιδαγωγικής Επάρκειας» ετοιμάζονται να αποσυνδέσουν το πτυχίο από το επάγγελμα, αυτοί που έκαναν άνω κάτω τις ειδικότητες και τις αναθέσεις, ΤΩΡΑ, χέρι χέρι με τους µάγιστρους και τους διανοούμενους της αυλής και της οθόνης, αυτή τη γνωστή διασταύρωση τιτλούχων, εµπορευµατούχων και μηχανορράφων, ρίχνουν το σπόρο για πολλούς μικρούς εμφύλιους που θα διασπάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, θα την τραυματίσουν θανάσιμα και θα την καταστήσουν αδύναμη να αντιμετωπίσει το νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν...

Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Όλοι αύριο στο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη!

Αύριο στις 22:00 στο ξενοδοχείο Porto Palace της Θεσσαλονίκης και στα πλαίσια εκδήλωσης που διοργανώνει η Νομαρχία Θεσσαλονίκης για να τιμήσει διακεκριμένες Ελληνίδες, θα τιμηθεί κι ελπίζουμε να μιλήσει η ηρωίδα δασκάλα του Μ. Δέρειου, Χαρά Νικοπούλου. Ελπίζουμε να αναφερθεί στους λόγους μετάθεσής της στη Γ΄ Θεσσαλονίκης και στο φημολογούμενο επεισόδιο με τη Θ. Δραγώνα.

ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ, ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ !!!

 Η ανακοίνωση της Νομαρχίας:

Η εκδήλωση «Τιμή στην Ελληνίδα της Διασποράς» πραγματοποιείται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας την Τετάρτη 14 Απριλίου 2010, στις 20:00' μ.μ., στο ξενοδοχείο Porto Palace (26ης Οκτωβρίου 65, αίθουσα Grand Pietra Hall) στη Θεσσαλονίκη.

Στην εκδήλωση, που θα παρουσιάσει η δημοσιογράφος Χρύσα Σάμου, θα βραβευθούν οκτώ διακεκριμένες Ελληνίδες, από το εξωτερικό και τη γενέτειρα, που διακρίθηκαν για τη συνολική προσφορά τους στον οικουμενικό ελληνισμό και οι οποίες προτάθηκαν από τις Περιφέρειες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού.

Συγκεκριμένα θα τιμηθούν οι:
  • Βρισηίς Μαύρου-Παϊδούση (Περιφέρεια Καναδά)
  • Όλγα Κουπριάνοβα (Περιφέρεια χωρών πρώην ΕΣΣΔ)
  • Μαργαρίτα Καπετανέα (Περιφέρεια Αφρικής, Εγγύς /Μέσης Ανατολής)
  • Αλεξάνδρα Βακιτσίδη (Περιφέρεια Ωκεανίας)
  • Αθανασία Σίσκου (Περιφέρεια Ευρώπης)
  • Ιωάννα Ζωνναρά-Γεωργαλού (Περιφέρεια Κεντρικής και Νότιας Αμερικής)
  • Μαρίνα Μουστάκα (Περιφέρεια Αμερικής)
  • Έλενα Αμβροσιάδου (Ελλάδα)
  • Χαρά Νικοπούλου (Ελλάδα)

Τα 20 σημεία – «κλειδιά» των αλλαγών στην εκπαίδευση


Τι αλλάζει με το πολυνομοσχέδιο «τέσσερα σε ένα» 
του Υπουργείου Παιδείας


«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ –
ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Α. Αναβάθμιση του εργασιακού  βίου των εκπαιδευτικών και της αξίας του εκπαιδευτικού έργου.  
1.    Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για την είσοδο στην εκπαίδευση.  
2.    Όλοι οι διορισμοί μόνον μέσω ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται από το σχολικό έτος 2012 - 2013 σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης θα είναι αποκλειστικά και μόνον επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.   
3.    Τέλος στα περίπλοκα και αδιαφανή κριτήρια. Οι πίνακες  προϋπηρεσίας κλείνουν οριστικά στις 30.6.2010. Ακολουθεί μεταβατική διετής περίοδος η οποία κατοχυρώνει τα ώριμα δικαιώματα.
4.    Ειδικό βάρος στην παιδαγωγική και τη γενική παιδεία. Αναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία των εξετάσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες  θα διεξάγονται ανά διετία.      
5.    Θεσπίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού και είναι τα 3 έτη.
6.    Εισάγεται ο θεσμός του «δόκιμου εκπαιδευτικού». Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δυο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός».
7.    Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
8.    Τριμελής επιτροπή εισηγείται την παραμονή στην εκπαίδευση ή την μετάταξή του στη διοίκηση του δόκιμου εκπαιδευτικού. Θα γίνεται αξιολόγηση από τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας, τον Μέντορα και τον Σχολικό  Σύμβουλο. 
9.    Από το «χύμα» χαρτί στην ενιαία ηλεκτρονική  διαδικασία προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων και λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
10.                Από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ κάθε πρόσληψη για αναπλήρωση ή αντιμετώπιση των κενών, με βάση τη σειρά των ενδιαφερομένων.   
11.               Μειώνεται δραστικά ο αριθμός των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών με στόχο την κατάργηση της ωρομισθίας.
12. Καμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται,  αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται. Η  ηλεκτρονική καταγραφή τους θα επιτρέπει την πλήρη διαφάνεια και προσβασιμότητα στο διαδίκτυο.    
13. Για πρώτη φορά ο ορισμός των μελών των Συμβουλίων επιλογής στελεχών γίνεται υπερκομματικός μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
14. Καθιερώνεται πιστοποιητικό διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας, ύστερα από επιμόρφωση και εξετάσεις για την επιλογή στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.    
15. Θεσπίζεται για πρώτη φορά συγκροτημένη διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής – διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση δημοσιεύεται στο διαδίκτυο. Ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.     

Β. Βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΙ
16. Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος από την ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
17.  Μικρότερα και ευέλικτα εκλεκτορικά  σώματα  για εκλογή μελών ΔΕΠ. Νομοθετείται συνεδρίαση τηλεδιάσκεψης με συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
18. Αίρονται οι περιορισμοί στην εισαγωγή υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη βάση του 10.

Γ. Ρύθμιση θεμάτων Εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.
19.  Συγχωνεύσεις - καταργήσεις εκκλησιαστικών σχολείων με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και εξοικονόμηση πόρων.  

Δ. Πλαίσιο νομιμότητας και ελέγχου για τις μεταλυκειακές σπουδές.
20.  Τέλος στο θεσμικό και εποπτικό κενό για τα Κολέγια. Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της Κοινοτικής νομιμότητας και με ενίσχυση του εθνικού ελέγχου μέσα από την ανάδειξη του αναβαθμισμένου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ, για την πιστοποίηση και παρακολούθηση της λειτουργίας δομών μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Μια ακόμη παρωδία της παρέας των 10 (άντε 11)

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί αυτοί οι γραφικοί τυγχάνουν τόσο μεγάλης προβολής  από τα ΜΜΕ, τα οποία κόπτονται (υποτίθεται) για την τηλεθέαση. Όλοι οι συγγενείς των γραφικών να βλέπουνε εκείνη τη στιγμή το κανάλι πάνω από 50 δεν θα είναι. Ας προβληματιστούμε λίγο...Διαβάστε την ανάρτηση μέχρι τέλος, εξόχως διαφωτιστική!

 

Από το ιστολόγιο Αντιπαρακμή

 

 Ξεσκεπάζουμε μία ακόμη παρωδία: 25 "τυχαίοι πολίτες" διαμαρτύρονται (για 2η φορά) έξω από την Μητρόπολη Θεσσαλονίκης υπό την κάλυψη ΟΛΩΝ των Μ.Μ.Ε.

Ναι τα κατάφεραν!!

ΣΥΡΙΖΑ και Οικολόγοι -Πράσινοι, με τις δεκάδες "Κινήσεις Πολιτών" (ετικέτες) που εποπτεύουν κατάφεραν αυτή τη φορά να μαζέψουν 25 άτομα-μαζί με τους περαστικούς- έξω από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης!!
Αυτή τη φορά το έκαναν στις 12 το μεσημέρι ελπίζοντας να έρθει κανένας ακόμη αλλά "τρεις κι ο κούκος" όπως πάντα!!

Ας δούμε και τις παρουσίες για να μην έχετε επιφυλάξεις:
Πρώτος-πρώτος ο Μηταφίδης Τριαντάφυλλος του ΣΥΡΙΖΑ δίνει συνέντευξη:
Μη ψάχνετε διαδηλωτές- δεν θα βρείτε οι δημοσιογράφοι ήταν πολλοί περισσότεροι.
Στρέφουμε λίγο δεξιότερα την κάμερα
και βλέπουμε το άλλο "μπουμπούκι":
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος των Πρασίνων!