Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

ΔΕΙΞΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ...

ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑ

Βλέπεις την επιχειρηματολογία του «Πατάξω σε, αφανίσω σε» στις συζητήσεις μας, ακούς το « Για να σου πω ρε κάτι που δεν ξέρεις για τον (την) τάδε επώνυμο (-η) που μου είπε ένας κολλητός μου...», παρατηρείς τον τρόπο με τον οποίο η εξουσία σπέρνει φήμες για πολιτικές που σκέφτεται να υλοποιήσει και ψυχομετρά τις αντιδράσεις μας και εκεί φαίνεται το ανάγλυφο της Ελληνικής Παιδείας, το γνωστό «Άρτσι, μπούρτσι και λουλάς».

Το κακό πάει καμιά τριανταριά χρόνια πίσω. Ξεκινά με την εγκληματικά μελετημένη κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών. Αν δείτε γύρω στον κόσμο όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα διδάσκουν την αρχαιοελληνική γραμματεία εκτός από τον τόπο στον οποίο γεννήθηκε και αναπτύχθηκε.

Συνεχίζεται με την βαθμιαία πολιτική του κόβω κείμενα και αντί να μιλώ για το νόημα τους τα παπαγαλίζω με τη μετάφραση τους γιατί έτσι είναι πιο εύκολο να μπω στο πανεπιστήμιο που έχει ως αποτέλεσμα να στραγγαλιστεί η όποια κριτική σκέψη αποπνέεται από το παλιότερο σύστημα.

Στην πορεία θα δούμε πολλούς παπαγάλους, που πάρα πολλοί από αυτούς θα διδάξουν τις επόμενες γενιές συνΕλλήνων την παπαγαλία – πνευματική αδράνεια που οδηγεί στη νοοτροπία του «Ωχ αδερφέ δεν θέλω να σκέφτομαι εγώ για μένα κάντο εσύ αντί για μένα και βλέπουμε» ως την ύψιστη ακαδημαϊκή τέχνη που σε οδηγεί στα ........
καλύτερα μεταπτυχιακά και ντοκτορά. Προσλαμβάνεις και μια εταιρεία που σου γράφει όλες τις εργασίες σου από βασική πτυχιακή μέχρι και διδακτορική διατριβή, και για πότε γίνεσαι πανεπιστημιακός και βολεμένος ούτε που το παίρνεις είδηση, φτάνει να είσαι διαθέσιμος και πρόθυμος για πολλά.

Για να είμαστε όμως δίκαιοι, από όλο αυτό το νοσηρό πλέγμα, εξαιρούνται οι των Θετικών Επιστημών. Οι επιστήμες αυτές δεν παίζουν με το μυαλό του σπουδαστή τους. Δεν το αδρανοποιούν και αποχαυνώνουν. Εκεί δεν μπορείς να είσαι παπαγάλος. Ή θα λύσεις μια αλγεβρική εξίσωση ή δεν θα τη λύσεις. Δεν μπορείς να την μάθεις απέξω. Πρέπει να στροφάρεις στο αντικείμενο. Να έχεις σκέψη. Να λύνεις προβλήματα. Στο σχέδιο ή ξέρεις να το κάνεις σχέδιο ή δεν ξέρεις. Δεν παπαγαλίζεται. Και στη Φυσική μπορεί να μάθεις τη θεωρία απέξω, αλλά όταν σου ζητηθεί να λύσεις τις ασκήσεις της θα πρέπει να το κάνεις, διαφορετικά ατύχησες.

Τελευταία αλλά όχι έσχατη έρχεται η Έκθεση, γλώσσα το λένε τώρα. Δε χρειάζεται να σας πούμε για τη σφαγή που γίνεται στις Πανελλήνιες. Τί φταίει;. Ειδικά στην τελευταία πενταετία τα φιλολογικά μαθήματα αύξησαν τις ώρες τους. Αλλά γενικώς τα φιλολογικά μαθήματα όσο πιο πολύ αυξάνουν τις ώρες τους, τόσο χειρότερα πάνε σε επιδόσεις οι μαθητές. Τί στο καλό γίνεται έχει μελετηθεί από τους επιστήμονες του χώρου;. Πώς το εξηγούν το φαινόμενο;. Τί μας λέει η ΠΕΦ (Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων) και τί κάνει;. Γιατί ποτέ δεν γίνεται κάτι για να πάει καλύτερα ο κλάδος τους προς όφελος των μαθητών και της Ελληνικής κοινωνίας;.
Αυτός που δεν έχει γλώσσα, δεν έχει σκέψη. Δεν έχεις φρόνημα και ελευθερία. Και όταν υποδουλώνεσαι ακόμα και πανεπιστημιακός να είσαι θα είσαι δούλος-πανεπιστημιακός των άλλων και όχι αφέντης του εαυτού σου. Είναι θέμα χρόνου να σε ξεράσει το σύστημα των αφεντικών σου για τον επόμενο πρόθυμο δούλο.

Από το Καφενείο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα...Με ευπρέπεια όμως...