Καλά, δεν προέβλεψαν ότι με το απαράδεκτο ασφαλιστικό του (κλαψ-κλαψ) Λοβέρδου θα φύγουν όπως-όπως οι εκπαιδευτικοί που θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης; Και αφού άρχισε να να διαφαίνεται η έντονη αποχώρηση των εκπαιδευτικών δεν σκέφτηκαν να κάνουν προσλήψεις κι έφτασαν ασθμαίνοντας λίγο πριν τον αγιασμό να προσλάβουν αναπληρωτές; Τελικά η κυρία Άννα κι η παρέα της αποδεικνύεται ανεπαρκής ΚΑΙ διοικητικά...
10/09/2010
Με αναπληρωτές τα σχολεία
Του Φ. ΝΑΚΟΥΣε ετοιμότητα βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα άμεσα τα όποια εκπαιδευτικά κενά παρατηρηθούν την ερχόμενη Δευτέρα, όπου 1.400.000 μαθητές θα ξεκινήσουν μαθήματα στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Λίγες μέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν συνολικά 2.645 εκπαιδευτικά κενά, τα οποία το υπουργείο δήλωσε ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να καλύψει με αναπληρωτές.
Σύμφωνα με το υπουργείο, την περασμένη εβδομάδα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπήρχαν 2.843 κενά και 4.277 πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό. Από τους 2.843 οι 1.380 ανήκαν στις βασικές ειδικότητες, στις οποίες προσλήφθηκαν 1.064 εκπαιδευτικοί.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την περασμένη εβδομάδα είχαμε 3.047 κενά και έγιναν 2.554 προσλήψεις αναπληρωτών. Στα Νηπιαγωγεία είχαμε 1.677 κενά και έγιναν 1.304 προσλήψεις. Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου: «Τα κενά που έχουμε αφήσει είναι όλα τριψήφια και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει μια τελική διαχείριση, ώστε να πάμε στην ολοκλήρωση των τοποθετήσεων. Στα 800 ολοήμερα σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα υπήρξε η αναγκαία μετακίνηση και διορίζονται 815 στο χώρο της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των Αγγλικών και αντίστοιχα 1.000 άτομα στην Αισθητική Αγωγή, δηλαδή στο θέατρο, στη μουσική και στα καλλιτεχνικά».
Σύμφωνα πάντα με την υπουργό θα τηρηθεί απαρέγκλιτα ο νόμος και στα Δημοτικά οι μαθητές ανά τμήμα θα είναι έως 25 και σε εξαιρετικές περιπτώσεις , θα είναι +10% (το προβλέπει ο νόμος) και στη δευτεροβάθμια έως 30 μαθητές. Αναφορικά με τα σχολικά βιβλία η κα Διαμαντοπούλου δήλωσε: «Το ποσοστό των βιβλίων που είναι ήδη στα σχολεία είναι 87%. Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που έχει στείλει ο Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, αυτά τα οποία δεν έχουν πάει, είναι Βοηθήματα, Ασκήσεις και Τετράδια, τα οποία δεν είναι αναγκαία στην αρχή του χρόνου. Η καθυστέρηση αυτή που έβγαλε τον προγραμματισμό έξω λίγες μέρες, είναι γιατί υπήρχε η απεργία των φορτηγών δημόσιας χρήσης».
Σε ερώτηση για το πώς σχολιάζει το γεγονός ότι πανεπιστημιακοί καθηγητές που έχουν καταγγελθεί ακόμα και για σεξουαλική παρενόχληση φοιτητριών η κ. Διαμαντόπουλου επέκρινε ανοικτά την τακτική υπηρεσιακών συμβουλίων: «Ως μητέρα, ως άνθρωπος και ως υπουργός, έχω επανειλημμένα εξοργιστεί και πραγματικά απογοητευτεί από τις αποφάσεις πειθαρχικών οργάνων. Αυτό το διάστημα των 10 μηνών έχω επιστρέψει πάνω από 50 αποφάσεις, έχω παραπέμψει πάνω από 50 αποφάσεις σε ανώτερα πειθαρχικά ή στην Αρχή για την Επιθεώρηση των Δημοσίων Υπηρεσιών, γιατί δυστυχώς σε αρκετά αδικήματα - κάποια από αυτά πραγματικά εξωφρενικά και για να τα περιγράψει κανείς- οι ποινές ήταν απογοητευτικές για το κύρος και την ευθύνη που έχουν τα πειθαρχικά όργανα».
Αδέσμευτος
Κατά τους νόμους που διέπουν την εκπαίδευση ( 1566/1985 και ΠΔ50/1996), τα κενά που προκύπτουν τον Σεπτέμβρη από συνταξιοδοτήσεις, δεν δίνονται ως οργανικά ( άρα δεν δίνονται για την πρόσληψη μονίμων), αλλά ως λειτουργικά ( δηλαδή καλύπτονται από όσους μόνιμους δεν έχουν οργανική θέση και είναι στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, από όσους αποσπώνται από άλλη περιοχή, και ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ -και εφόσον δεν επαρκούν οι μόνιμοι- από προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεπώς, κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να πάψουν να γίνονται αθρόες προσλήψεις μονίμων ( τη στιγμή που στο σύνολό τους οι εκπαιδευτικοί είναι υπεράριθμοι. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος στην Ευρώπη, είναι περίπου 80 καθηγητές ανά 1000 μαθητές, ενώ στην Ελλάδα είναι 120 καθηγητές ανά 1000 μαθητές.
Αυτές οι σπατάλες, γίνονταν επί 30 χρόνια και είδαμε ότι ουδόλως βελτιώθηκε η παιδεία.
Αντιθέτως, κατασπαταλήθηκαν πολλά χρήματα, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν ζητήματα ηθικής τάξεως ( όπως απασχόληση εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, που είναι κακό μια και δημιουργεί τεράστιες δυσλειτουργίες στην διοίκηση - και όχι μόνον).
Η πελατειακή αντιμετώπιση του ζητήματος των προσλήψεων/μεταθέσεων/αποσπάσεων των εκπαιδευτικών ( ΕΙΝΑΙ ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΥΤΑ), πρέπει να λήξει οριστικά.
Και η παρούσα βαθιά οικονομική κρίση, είναι η μεγάλη ευκαιρία για να τελειώνουμε με αυτές τις πρακτικές που επί 30 τουλάχιστον χρόνια ταλαιπωρούν ολόκληρη την κοινωνία.