Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010

Ενωτική Κίνηση Γυμναστών: Τέλος των ΤΑΔ, τέλος της ειλικρίνειας - Πρόσκληση σε παράσταση διαμαρτυρίας

Άλφα-Βήτα 10/12/2010 - 09:12
Tέλος των ΤΑΔ, τέλος της ειλικρίνειας - Πρόσκληση σε παράσταση διαμαρτυρίας
Πριν από λίγο καιρό γίναμε μάρτυρες μιας απίστευτης και κωμικοτραγικής ιστορίας η οποία καταδείκνυε σε όλο της το μεγαλείο την ανοργανωσιά και την αδυναμία διαχείρισης του Θεσμού των ΤΑΔ ο οποίος αποτελεί γέννημα θρέμμα της σημερινής κυβέρνησης.                   Σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας επισημάναμε τη άδοξη κατάληξη του με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ».
Μπρος σε αυτήν την καθόλου κολακευτική εικόνα ενός υπουργείου που κουβαλά το όνομα «Παιδείας», θα περιμέναμε έπειτα από όλα αυτά που βιώσαμε, ένα αίσιο τέλος και μια μεγαλόπρεπη συγνώμη για την απίστευτη ταλαιπωρία την οποία υπέστησαν όλοι οι συνάδελφοι Γυμναστές αλλά κυρίως οι μαθητές των ΤΑΔ και οι γονείς τους, οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν με τη σειρά τους για πάνω από τρεις μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους και στο τέλος εξαπατήθηκαν όπως αποδείχτηκε τελικά.
Αντιθέτως, με μια προκλητική ανακοίνωση της  η Υφυπουργός παιδείας κα Χριστοφυλοπούλου και αφού προηγήθηκε από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής αποστολή εγγράφου προς τα γραφεία Φυσικής Αγωγής των διευθύνσεων, έβαζε χθες το πρωί «ταφόπλακα» στη προοπτική συνέχισης των ΤΑΔ με τη μορφή που υπήρχαν  αναδεικνύοντας παράλληλα την ανέντιμη στάση του υπουργείου απέναντι στους Γυμναστές.
Αφού ξεκαθαρίζει το έγγραφο ότι δεν χρειάζεται πλέον τους αδιόριστους καθηγητές Φυσικής Αγωγής που ήδη είχαν αιτηθεί για τα τμήματα αυτά (άσχετα αν οι ίδιοι οι Γυμναστές περίμεναν την περάτωση της διαδικασίας των ενστάσεων και την ανάληψη εργασίας), κάνει γνωστό με τον πιο κυνικό τρόπο ότι δεν μπορούν να αθληθούν τα ήδη εξαπατημένα παιδιά – αθλητές που με αγωνία περίμεναν επί τρείς μήνες να τελειώσει η ταλαιπωρία τους, αν πρώτα δεν έχει εξασφαλιστεί μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στη θέση του Προπονητή.
Αναφέρει λοιπόν το έγγραφο:
«Γ. Ως  προς τους μαθητές που έχουν εγγραφεί  στα Τμήματα Αθλητικής  Διευκόλυνσης ( ΤΑΔ Γυμνασίου )  και στα Ειδικά  Τμήματα Αθλητικής  Διευκόλυνσης  ( ΕΤΑΔ  Λυκείων ).
            Οι μαθητές/τριες  που έχουν ήδη εγγραφεί και φοιτούν στα Τμήματα Αθλητικής  Διευκόλυνσης ( ΤΑΔ Γυμνασίου )  και στα Ειδικά  Τμήματα Αθλητικής  Διευκόλυνσης  ( ΕΤΑΔ  Λυκείων ), τα οποία με την εφαρμογή των  παραπάνω προϋποθέσεων  δεν θα λειτουργήσουν δύνανται :
             α. να συνεχίσουν τη φοίτησή τους  σε Τμήματα  της Γενικής Παιδείας στο ίδιο Σχολείο ή
             β. να μετεγγραφούν  σε οποιοδήποτε άλλο  Σχολείο , επιθυμούν.»

Για να στηριχτεί η  παραπάνω πρωτοφανή απόφαση, επιστρατεύτηκε  στη συνέχεια η Υφυπουργός Παιδείας για να καταδείξει με ανακοίνωση της τα προβλήματα που ταλάνιζαν υποτίθεται τον θεσμό των ΤΑΔ, αναφέροντας  κάπου μέσα σε όλα το έξης:
«Η λειτουργία τους όμως απέδειξε περίτρανα ότι επικράτησε το παράδοξο της τεράστιας σπάταλης δημόσιου χρήματος και της ανορθολογικής κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού χωρίς ουσιαστικό αθλητικό και μαθησιακό αποτέλεσμα»
Ενώ προσπαθώντας να επιχειρηματολογήσει σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν στην αποτυχία του θεσμού εμπλέκει και τις αθλητικές ομοσπονδίες όπου αναφέρει:
«2. Η παντελής απουσία των αρμόδιων Αθλητικών Ομοσπονδιών στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στην αξιολόγηση των τμημάτων. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε στην αθλητική απαξίωση των τμημάτων στη συνείδηση των πραγματικών μαθητών / αθλητών υψηλού επιπέδου (οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν φοιτούν στα ΤΑΔ και ΕΤΑΔ).»
Με τα παραπάνω  αποδείχτηκε στην ουσία το μέγεθος της άγνοιας που χαρακτηρίζει το υπουργείο και που προσβάλει όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, Γυμναστές και μη,  που για χρόνια αφιερώθηκε στη παίδευση αθλητών που δόξασαν μέσα από αυτά τα σχολεία την χώρα μας σε πλήθος από διοργανώσεις, Παγκόσμιους και Ολυμπιακούς αγώνες.
Φτάνει στο σημείο να θεωρεί «σπατάλη δημοσίου χρήματος τη σημαντική παράμετρο που έπαιξαν ρόλο οι πρωινές προπονήσεις σε παιδιά που  τίμησαν αργότερα τα ελληνικά χρώματα, ενώ προσβάλλει αβίαστα όλη την οικογένεια των Αθλητικών Τμημάτων που αποδείχθηκαν «φωλιά» γαλούχησης ιδιαίτερων χαρακτήρων και σημαντικών προσωπικοτήτων που κόσμησαν τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια και σχολές της χώρας μας.
Η κυρία Υφυπουργός αδυνατεί να καταλάβει λόγω ιδιότητας και ελλιπούς ενημέρωσης προφανώς ότι, για την όποια απαξίωση των αθλητικών τμημάτων και το επίπεδο των μαθητών όπου έχει παρατηρηθεί, δεν αποτελούσε αιτία η απουσία της συμμετοχής των αθλητικών ομοσπονδιών και ούτε το επίπεδο των προπονητών οι οποίοι προσλαμβάνονταν με ειδικά υψηλά κριτήρια, αλλά η στάση του ίδιου του υπουργείο παιδείας που αδυνατούσε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της κοινωνίας.
Αδυνατούσε για χρόνια να αντιληφτεί ότι η έλλειψη εκπαίδευσης των καθηγητών των άλλων ειδικοτήτων για την προσαρμογή τους στο μάθημα με τους αθλητές/τριες δημιουργούσε πολλές φορές πρόβλημα στην επαφή μαζί τους.
Ουδέποτε υπήρξε ενδιαφέρον για παράδειγμα να ενημερωθούν οι καθηγητές με ημερίδες ή σεμινάρια για τις επαναστατικές ορμονικές αλλαγές που συντελούνται στο σώμα ενός αθλητή ή μιας αθλήτριας στη κρίσιμη εφηβική ηλικία και πως αυτό επιδρά στη διαδικασία της μάθησης στο σχολείο και σε σχέση με αλλά παιδιά της ηλικίας τους που δεν αθλούνται.
Κανείς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε, δεν αναλογίστηκε για τα προβλήματα αυτών των παιδιών όταν αντιμετωπίζονταν ως τεμπέληδες και χασομέρηδες όταν στη ζωή τους  κυριαρχούσε ένα όραμα, που για να το υλοποιήσουν έδιναν από τον εαυτό τους πάνω από τέσσερις ώρες την ημέρα προπόνησης και εξουθένωσης και δίχως αυτό πολλές φορές να απασχολεί το ανεκπαίδευτο διδακτικό προσωπικό, που εν αγνοία του πολλές φορές καταρράκωσε τη ψυχολογία των κουρασμένων παιδιών και  περιόριζε σημαντικά τη διαδικασία μάθησης.
Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να αντιδράσει  όλα αυτά τα χρόνια για το  αυτονόητο, όταν στη διοίκηση αυτών των τμημάτων τοποθετούνταν χωρίς λογική άνθρωποι που όχι μόνον δεν είχαν σχέση με τον σχολικό αθλητισμό και την Φυσική Αγωγή αλλά δεν ήταν ούτε καν φίλαθλοι.
Στα πλαίσια της άγνοιας και της παραπληροφόρησης  αλλά και της δημιουργία «κλίματος», είδαμε έκπληκτοι να δημοσιεύονται από ιστοχώρο εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος ψευδή στοιχεία τα οποία πηγάζουν σύμφωνα με τον δικτυακό τόπο από το Υπουργείο Παιδείας και τα οποία είναι  φυσικά χαλκευμένες αναλογίες αριθμού αθλητών  και προπονητών.
Πρέπει να τονισθεί ότι πέραν της εργασίας των Προπονητών η οποία  αποτελούσε θεμέλιο της λειτουργίας του θεσμού, τα άλλα προβλήματα που αναφέρονται από τις ανακοινώσεις της κας Υφυπουργού και που τον εξέθεταν κυρίως οικονομικά, ήταν πάντα εν γνώσει της κάθε διοίκησης του υπουργείου όλα αυτά τα χρόνια και που «σφύριζε» αδιάφορα(;) σε όσα συνέβαιναν.
Η έλλειψη γενναιότητας από την πλευρά του υπουργείου για την ανάληψη ευθύνης του όσον αφορά τα όποια προβλήματα του θεσμού των ΤΑΔ στην εικοσαετή λειτουργία του, δείχνει και την γενικότερη  βούληση για το μέλλον του σχολικού αθλητισμού.
Οι βαρύγδουπες δηλώσεις που συνοδεύουν την ανακοίνωσή της Υφυπουργού σχετικά με την «αναμόρφωση και τη σύνδεση σχολείων – αθλητισμού θέτοντας  τον μαθητή-αθλητή στο επίκεντρο.» καταρρίπτονται ευκόλως από το έμπρακτο γεγονός της φετινής πολιτικής τους να επιτρέπουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να διδάσκεται από τους δασκάλους.

Γι’ αυτό  λοιπόν καλούμε σε δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας όλους τους συναδέλφους Γυμναστές που αισθάνονται πικραμένοι και προδομένοι από την συνεχή προσπάθεια υποβάθμισης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και του  Σχολικού Αθλητισμού έξω από το Υπουργείο Παιδείας τη  Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου  και ώρα 11:00 το πρωί.

 ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ
www,gymnews.gr

1 σχόλιο:

PANAGIOTIS είπε...

ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ, ΟΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ , ΜΑΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΠΡΟΣΤΑ.