Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Κυβέρνηση και τρόικα μελετούν τη «συρρίκνωση» των ΔΕΚΟ

09/08/2010 - 09:34
Προβλέπονται ιδιωτικοποιήσεις, συγχωνεύσεις και μείωση προσωπικού

 Ο ΟΣΕ οι συγκοινωνιακές εταιρείες του λεκανοπεδίου, αλλά και οι δύο αμυντικές βιομηχανίες (ΕΑΣ και ΕΑΒ μπαίνουν πρώτες στην «προκρούστεια κλίνη» του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με σημερινό (9/8) δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, ιδιωτικοποιήσεις, συγχωνεύσεις και μείωση προσωπικού περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την αναδιάρθρωση των περισσότερων από τις 52 ΔΕΚΟ που επιχορηγούνται από τον προϋπολογισμό.
Ο ΟΣΕ, οι συγκοινωνιακές εταιρείες του λεκανοπεδίου, αλλά και οι δύο αμυντικές βιομηχανίες (ΕΑΣ και ΕΑΒ) μπαίνουν πρώτες στην "προκρούστεια κλίνη" του υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου το Οκτώβριο, κατά την επόμενη επιθεώρηση της τρόικας, να υπάρχουν βάσιμα επιχειρήματα ότι το ΥΠΟΙΚ μπορεί να πετύχει μόνο από τις ΔΕΚΟ εξοικονόμηση πόρων ύψους 800 εκατ. ευρώ μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2011.
Παράλληλα βέβαια στο σχέδιο της κυβέρνησης υπάρχει και η σταδιακή μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού το οποίο αφού καταμετρηθεί από το δεύτερο κύκλο της απογραφής του δημόσιου τομέα που ξεκινά σε λίγο καιρό θα αποχωρήσει.
Το γεγονός είναι ιδιαίτερα δυσοίωνο για τους περίπου 65.000 εργαζόμενους των δημοσίων επιχειρήσεων.
Το σχέδιο
Τα πιο σημαντικά από τα βήματα που θα γίνουν για το μετασχηματισμό των ΔΕΚΟ είναι:
1. Το σχέδιο ΟΣΕ. Ως γνωστό το σχέδιο της κυβέρνησης για την κρατική σιδηροδρομικής εταιρεία περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την κατάργηση δρομολογίων, συμβάσεις μακροχρόνιας παραχώρησης για σταθμούς του Οργανισμού στο Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη που μπορούν να αξιοποιηθούν εμπορικά και απολύσεις ή μετατάξεις για τους περίπου 7.000 υπαλλήλους. Παράλληλα, ο ΟΣΕ θα συγχωνεύσει την ΕΔΙΣΥ, ενώ η ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε. θα συγχωνεύεται, με την ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.
2. Η συγχώνευση του ΟΑΣΑ με την ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία) και τον ΗΛΠΑΠ τρόλεϊ .
3. Η συγχώνευση όλων των ηλεκτροκίνητων μέσων μαζικής μεταφοράς; Όπως είναι το Τραμ (ΤΡΑΜ ΑΕ), το Μετρό (ΜΕΤΡΟ ΑΕ ) και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου ΗΣΑΠ ) σε μια δεύτερη εταιρεία.
4. Εξετάζεται επίσης η συγχώνευση του σε μία των τεσσάρων κατασκευαστικών που διαθέτει σήμερα το Δημόσιο. Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες Θέμις Κατασκευαστική (δικαστήρια, φυλακές), Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ), ΔΕΠΑΝΟΜ (κατασκευή νοσοκομείων) και ΟΕΚ (κατασκευαστικό τμήμα εργατικών κατοικιών), οι οποίες θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία του Δημοσίου. Ελλειμματικός κατά περίπου 600 εκατ. ευρώ είναι μόνο ο ΟΣΚ.
5. Συγχώνευση σχεδιάζεται και για την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου με την Ολυμπιακά Ακίνητα και την Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ.
6. Στην εταιρεία Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΕΑΣ (Συγχώνευση ΕΒΟ ΠΥΡΚΑΛ σχεδιάζεται η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή για την εξαγορά του 49% της εταιρείας η οποία διαθέτει 8 εργοστάσια πυρομαχικών και όπλων σε όλη την Ελλάδα. Το ίδιο σχεδιάζεται και για την ΕΑΒ η οποία όμως αναζητά συμμάχους στην ευρύτερη αεροπορική βιομηχανία.
7. Ο ΟΔΙΕ αναμένεται να μπει και πάλι στο κέντρο του ενδιαφέροντος με το νέο νομοσχέδιο που θα αλλάζει την αγορά των τυχερών παιγνίων. Στόχος είναι η αναδιάρθρωση του ιπποδρομιακού στοιχήματος και ενδεχομένως η μερική ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.
8. Στην εταιρία HELEXPO υπάρχουν επίσης σκέψεις για μερική και ακόμη και ολική ιδιωτικοποίηση και σύμφωνα με πηγές του ΥΠΟΙΚ δεν περιλαμβάνεται στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου.
9. Τέλος, πιο άγνωστες και μικρές ΔΕΚΟ σχεδιάζεται η συγχώνευση σε έναν φορέα του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης ΕΛΟΤ , του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης (ΕΣΙΔ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Μετρολογίας (ΕΙΜ) (υπ. Ανάπτυξης).
, 9/8/2010

1 σχόλιο:

PANAGIOTIS είπε...

ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΛΕΓΕ "Ο ΕΠΑΡΑΤΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ " ΝΟΜΙΖΩ...( ΣΕ ΠΟΛΥ ΗΠΙΟΤΕΡΗ ΕΚΔΟΧΗ, ΓΙΑΤΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΟΥΤΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕ).