Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Καταργούνται σχολεία, γραφεία Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις

Καταργούνται σχολεία, γραφεία Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις

Ριζικές ανατροπές στην «πυραμίδα της εκπαίδευσης» φέρνει νέος νόμος για την απλούστευση της οργανωτικής δομής των σχολείων, που έρχεται τον Ιανουάριο στη Bουλή. Η πρωθυπουργική εντολή για «Καλλικράτη στις δημόσιες υπηρεσίες» οδηγεί στο κλείσιμο των Γραφείων Εκπαίδευσης, στην κατάργηση δεκάδων ολιγοθέσιων σχολείων, στη συγχώνευση Οργανισμών του Υπ. Παιδείας, στη δραστική μείωση των διευθύνσεων της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου καθώς και στην πλήρη ανακατανομή του προσωπικού. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Eθνους της Κυριακής»:

1. Καταργούνται τα 295 Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης κι ενοποιούνται σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο οι περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε κάθε περιφέρεια.
Καταργούνται σχολεία, γραφεία Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις
2. Συγχωνεύονται ή καταργούνται περισσότερα από 300 ολιγοθέσια σχολεία της ηπειρωτικής Ελλάδας.
3. Κόβονται στις μισές οι γενικές διευθύνσεις του υπ. Παιδείας, κι από τις 40 που λειτουργούν θα μείνουν 20.
4. Συγχωνεύονται ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Eρευνας (ΚΕΕ) με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών παιδείας βασίζεται στα συμπεράσματα μελέτης του Ιδρύματος Τσάτσου, που παραγγέλθηκε από το ΥΠΕΠΘ. Σε αυτή κρίνεται αναγκαίος και άμεσος ο «Καλλικράτης» στη διοίκηση, στα σχολεία και στο ίδιο το υπουργείο με τους αναρίθμητους Οργανισμούς του. Δεκάδες εκπαιδευτικοί θα βρεθούν σε άλλο πόστο ή και στο σπίτι τους τη χρονιά που έρχεται.
Κλονίζεται συθέμελα ύστερα από 30 χρόνια που υφίσταται ως έχει το οικοδόμημα της διοίκησης των........ σχολείων, σπρώχνονται στη συνταξιοδότηση δεκάδες διευθυντές των Γραφείων Εκπαίδευσης των οποίων οι θητείες λήγουν οσονούπω, ενώ επιστρέφουν στα σχολεία τους όλοι οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές που ήταν αποσπασμένοι σε αυτά.
Η ηγεσία του υπουργείου φέρεται αποφασισμένη να «συμμαζέψει» τη διοικητική πυραμίδα. Γι' αυτό και προχωρά στην κατάργηση μιας ολόκληρης διοικητικής βαθμίδας, που θα της αποφέρει τεράστια εξοικονόμηση χρήματος από ενοίκια κτιρίων, μισθούς, λειτουργικά έξοδα κ.ά. Ηδη σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, ενημερώθηκαν για την ανάγκη εξορθολογισμού της διοίκησης οι περιφερειακοί διευθυντές από τους οποίους ζητήθηκαν προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος.
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Από τους 40 διευθυντές θα μείνουν οι μισοί

Χάνουν τις θέσεις τους τουλάχιστον 20 διευθυντές του υπουργείου Παιδείας, αφού οι 40 γενικές διευθύνσεις μειώνονται στις μισές. Μελετώνται ήδη εσωτερικές μετακινήσεις και ανακατανομή του προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες των διευθύνσεων. Το μεγάλο πρόβλημα του υπουργείου Παιδείας, όπως και σχεδόν όλης της δημόσιας διοίκησης, είναι η μη εξειδίκευση των υπαλλήλων, η έλλειψη υπαλλήλων ΠΕ Εκπαίδευσης καθώς και η έλλειψη επιμόρφωσης πάνω στα νέα δεδομένα διοίκησης των γραφείων.
Χαρακτηριστικά μας αναφέρουν ότι από τους 545 διοικητικούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ είναι ζήτημα εάν γνωρίζουν τον χειρισμό του Η/Υ οι 45!
Στο υπ. Παιδείας υπηρετούν 442 μόνιμοι υπάλληλοι, 545 διοικητικοί, 707 αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων και 100 αορίστου χρόνου (ειδική κατηγορία).
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πέφτουν «τίτλοι τέλους» για ολιγοθέσια της περιφέρειας

Η συγχώνευση των σχολείων θα γίνει με αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια, σύμφωνα με την ηγεσία του υπ. Παιδείας. Η κατασκευή νέων δρόμων, όπως για παράδειγμα, η Εγνατία, ή η Ολυμπία οδός που κατασκευάζεται, δημιουργούν νέα δεδομένα, κι εκεί που κάποιες ορεινές περιοχές ήταν απομονωμένες, τώρα έρχονται πιο κοντά σε μεγάλες πόλεις και κεφαλοχώρια. Οπου λοιπόν η πρόσβαση για τους μαθητές σε σχολεία μεγάλων χωριών καθίσταται καλύτερη, εκεί θα υπάρξει και κατάργηση του μικρού κι απομονωμένου σχολείου.
Περίπου 2.000 είναι τα ολιγοθέσια σχολεία σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα των οποίων όμως βρίσκονται διάσπαρτα στο Αιγαίο και στα μικρονήσια. Ακριβώς πριν από 10 χρόνια ήταν 2.963, ενώ στη δεκαετία του ΄60, έφθαναν τα 8.956, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε για τα λειτουργικά προβλήματα των μικρών σχολείων, ο κ Χρήστος Σαΐτης, επικ. καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ο ίδιος, αναλύοντας τον προβληματισμό περί της κατάργησης αυτών των μικρών σχολείων, αναφέρει:
«Τα ολιγοθέσια και περισσότερο τα μονοθέσια κοστίζουν περισσότερο στο κράτος, αφού τα συνολικά έξοδα λειτουργίας τους (συντήρηση κτιρίων, αναλώσιμα υλικά, μισθοί δασκάλων) κατανέμονται σε λιγότερους μαθητές. Τα ολιγοθέσια μπορούν να χαρακτηρισθούν ως αντιοικονομικοί και αναποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί, αφού το υψηλό κόστος λειτουργίας τους παρέχει χαμηλό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Με αυτή την έννοια, τα «ατροφικά» κυρίως σχολεία με 5-12 μαθητές, είναι πανάκριβοι δημόσιοι οργανισμοί».
Αετός Χαλκιδικής

15 σχόλια:

PANAGIOTIS είπε...

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ, Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΝ ΕΛΛΕΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ.
ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ.
ΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ, ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

Vassilis είπε...

Η γεωγραφία της χώρας υπαγορεύει τον μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Αντίθετα υπάρχουν ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν. Το να καταργηθεί ένα σχολείο σε μία περιοχή με μαθητές καταδικάζει τους γονείς σε έξοδα και βάζει σε σοβαρό κίνδυνο την εκπαίδευση των παιδιών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει παιδεία, όχι οικονομία στα έξοδά του στην παιδεία. Αν κάτι αξίζει να ξοδεύεις απάνω του είναι η παιδεία.

Ανώνυμος είπε...

ΑΛΛΟ ξοδεύω, ΑΛΛΟ


ΣΠΑΤΑΛΑΩ

MagisterP είπε...

@ανωνυμος
Η ερμηνεία του "ξοδεύω" και "σπαταλάω" είναι εξαιρετικά ελαστική. Τα όσα αναφέρει ο Βασίλης και που πηγάζουν από την ιδιαίτερη μορφολογία του Ελληνικού εδάφους είναι σπατάλη; Είναι σπατάλη να έχει ο Αη-Στράτης σχολείο επειδή έχει μόνο 3 μαθητές;
Για το μαϊμου σοσιαλιστικό πασόκ πιθανώς ναι, αλλά όχι για εμάς που ακόμη ελπίζουμε (ίσως ανευ λόγου πλέον) στο κοινωνικό κράτος...

akritas είπε...

"...Η συγχώνευση των σχολείων θα γίνει με αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια, σύμφωνα με την ηγεσία του υπ. Παιδείας..."

Εγώ πάντως βλέπω ΜΟΝΟ οικονομικά κριτήρια (με την κακή έννοια του όρου οικονομικά). Σε εποχές μεγάλης οικονομικής ένδειας, δεκαετίες πρίν, δεν τίθονταν θέμα κατάργησης ολιγοθεσίων Δημοτικών. Τώρα τί άλλαξε;

Όσο για τον "Παναγιώτη" (το προφίλ του οποίου δεν είναι διαφωτιστικό) που μετά παρησίας (και ελαφράς ανορθογραφίας) εισηγείται την απόλυση εκπαιδευτικών, "τάχιστα", αναρρωτιέμαι ποια είναι η επαφή του με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

PANAGIOTIS είπε...

H ΕΠΑΦΗ ΤΟΥ PANAGIOTIS ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΣΤΕΝΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 14-15 ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΑΠΗΤΕ AKRITAS ( ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟ "ΠΑΡΑΘΥΡΟ", ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΩ: ΜΕ ΑΣΕΠ. ΟΥΤΕ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ "ΜΕΣΟΝ", ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΕΤΟΙΟ).
ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΣΥ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ? ( ΕΓΩ ΠΡΙΝ ΔΙΟΡΙΣΤΩ, ΔΟΥΛΕΥΑ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ. ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΙΔΑΞΕΙ ΕΚΕΙ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ).
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΣΥΣΤΗΘΗΚΑ ΛΙΓΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΑΣ ΤΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΕΝΑ-ΕΝΑ:
1) ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΩΝΤΑΣ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΛΑΘΗ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ. ΤΟ ΟΤΙ ΣΧΟΛΙΑΣΕΣ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ( ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΤΑΝ ΣΕ ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ), ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΑΠΛΑ ΗΘΕΛΚΕΣ ΝΑ ΕΙΡΩΝΕΥΤΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ, Η ΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΚΕΙ
2) Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΙΔΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ( ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠ' ΑΥΤΟΥ, ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ).
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ 120 ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΝΑ 1000 ΜΑΘΗΤΕΣ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΜΕΣΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ 70 ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΑ 1000 ΜΑΘΗΤΕΣ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ: ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 1980 ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ "ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ".
ΔΕΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΜΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, ΠΑΝΤΩΣ ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ( ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΕΙΡΩΝΕΙΕΣ), ΠΟΛΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ.
ΑΛΛΩΣΤΕ, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

PANAGIOTIS

Υ.Γ.: ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΒΑΣΙΚΟ
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΘΥΜΗΘΕΙ Ο ΣΥΜΠΑΘΗΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΑΣ ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΠΡΑΚΤΟΙ 14 ΜΗΝΕΣ ( ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΦΕΘΗΚΕ Η ΄. ΔΙΑΜΑΝΤΟΛΟΥΛΟΥ ΝΑ ΑΛΩΝΙΖΕΙ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ).

akritas είπε...

χμ, πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, και ευχαριστώ.
Λοιπόν, ας δούμε τις στατιστικές. Τι λένε; Πώς μπορούν να ερμηνευτούν;

PANAGIOTIS είπε...

Χαίρομαι φίλε συνομιλητή που αποφασίσαμε να μιλήσουμε χωρίς ειρωνίες και άσκοπη συνθηματολογία.
Τώρα που αποφασίσαμε κάτι τέτοιο, να σου θυμίσω ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών ( εννοώ τους συνδικαλιστικούς μας φορείς), άφησε την κ. Διαμαντοπούλου να αλωνίζει για λογαριασμό του ΠΑΣΟΚ εδώ και 14 μήνες.
Το τονίζω: Εδώ και 14 μήνες κάνει ότι θέλει με την απόλυτη ανοχή του κλάδου. Είναι ή όχι λογικό να εκνευρίζεται κάποιος όταν ακούει τώρα - 14 μήνες μετά - κάποιους να διαμαρτύρονται ( αν και ο καθείς δικαιούται να διαμαρτύρεται όποτε θέλει)?
Δηλαδή φίλε μου τι νομίζαμε ότι εννοούσε η εν λόγω Υπουργός όταν διέσυρε χωρίς καμία αντίδραση τους εκπαιδευτικούς χρησιμοποιώντας παρακμιακού ύφου και ήθους συνθηματάκια?
Υπήρξε κανείς που παρασύρθηκε και νόμιζε ότι η κ. Υπουργός είχε καλή πρόθεση?
Και αν όχι, που οφείλεται η τόσο καθυστερημένη αγανάκτηση?
ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ
Στο θέμα μας:
Η Ελλάδα, έχει την καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών στην Ευρώπη ( εννοώ εκπαιδευτικών διορισμένων). Και αυτό δεν μεταφράζεται σε καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα ( αντιθέτως μάλιστα).
Και αντί ο κλάδος μας να βάλει τα πράγματα στη θέση τους λέγοντας το αυτονόητο ( ότι δηλαδή οι προσλήψεις που γίνονταν, η διαχείρηση του προσωπικού και οι ιδρύσεις σχολείων γίνονταν εδώ και πάνω από 30 χρόνια από αυτούς που τώρα κυβερνούν), η κ. Διαμαντοπούλου αφέθηκε να κάνει ότι θέλει στο επικοινωνιακό πεδίο. Και τώρα που έστρεψε την κοινή γνώμη εναντίον μας, "ξυπνήσαμε" και θέλουμε "αντιδράσεις".

Συνδύασέ τα αυτά με το ότι ο κλάδος έχει εγκλωβιστεί σε μία περίεργη αδράνεια ( με αποτέλεσμα να μην μπορεί ή να μην θέλει να αντιδράσει), και βγάλε συμπέρασμα.
Πιστεύω ότι θα καταλάβεις γιατί λέω ότι λέω: Σε αυτόν που δεν αντιδρά στην έτοιμη τροφή που σερβίρεται από τα κόμματα και τα Μ.Μ.Ε., νομίζω ότι αξίζει η χειρότερη μοίρα.
Αυτά, για να εξηγήσω καλύτερα το πνεύμα των όσων γράφω.

PANAGIOTIS

Υ.Γ.: ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ, ΑΝΤΙΔΡΑ ΜΟΝΟΝ ΟΠΟΤΕ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΙΓΕΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ. ΔΗΛΑΔΗ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΠΛΩΣ ΙΔΙΩΤΕΥΕΙ ( ΟΧΙ ΟΛΟΙ).
Ε, ΛΟΙΠΟΝ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ.
ΚΑΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ?
ΓΙΑΤΙ ΟΠΟΤΕ "ΚΑΙΓΟΜΑΙ ΕΓΩ", ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ, ΟΠΟΤΕ ΟΠΟΤΕ " ΚΑΙΓΕΣΑΙ ΕΣΥ", ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.
Τέλος πάντων, να ξέρεις ότι αν ο κλάδος δεν δώσει απαντήσεις στην προπαγάνδα της κυβέρνησης, οι εκπαιδευτικοί θα χάσουμε πολλά ( και πολύ σύντομα).
Για να μην σου πω και το χειρότερο: Το παρακάναμε με την αδράνεια. Τόσο πολύ, που φοβάμαι ότι είναι ήδη πολύ αργά.
Άς αφήσουμε λοιπόν τις ειρωνίες και τις αλληλοκατηγορίες, και ας σώσουμε ότι σώζεται.

PANAGIOTIS είπε...

Και κάτι ακόμα, που παρέλειψα να το πω καθαρά: Εδώ και 14 μήνες η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διασύρει με διάφορους τρόπους τους εκπαιδευτικούς.
Και κανείς δεν ενοχλείται.
Παρατηρώ ότι η όποια ενόχληση άρχισε να εμφανίζεται σιγά-σιγά, σχετίζεται με το σχέδιο της κυβέρνησης για εκτεταμένες συγχωνεύσεις σχολείων, για ελαχιστοποίηση των διορισμών, και για ελαστικοποίηση του ωραρίου ( η δε φιλολογία περί δυνατότητας απόλυσης όσων δεν έχουν οργανική, δεν είναι αστήρικτη. Υπάρχει ως κίνδυνος).
Δηλαδή, αυτό που έλεγα πριν: Ο καθείς, ενδιαφέρεται μόνο για όσα νομίζει ότι τον αφορούν άμεσα.
Ε, λοιπόν να το πούμε έξω από τα δόντια:
Το αν περισσεύουν ή όχι εκπαιδευτικοί και από που ( εδώ θυμίζω ότι έχουμε την καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών στην Ευρώπη), είναι θέμα σύμβασης. Με την λογική της κυβέρνησης ( την οποία φροντίσαμε να εδραιώσουμε με την απόλυτη ανοχή μας), περισσεύουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Και αν μπορέσει να μειώσει το πλήθος με την ουσιαστική κατάργηση των διορισμών και την ελαστικοποίηση του ωραρίου, καλώς. Αλλιώς, πρέπει να απολύσει.
Και αυτό, είναι κοινή λογική με βάση τα όσα έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με την Ε.Ε. και το Δ.Ν.Τ. ( Και τα οποία συμφώνησε με την στήριξη και την ανοχή του κλάδου των εκπαιδευτικών).
Γιατί "κλαίμε " τώρα?
Γιατί διαμαρτυρόμαστε?
Που ήμασταν όταν η κυβέρνηση τα προετοίμαζε όλα αυτά?
ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ?
ΑΠΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΚΑΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΚΑΝΕΙ ( ΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΙΧΜΑΛΩΤΗ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΑΓΟΡΩΝ).
Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, κάνεις άσχημα να διαμαρτύρεσαι επειδή κάποιος απλά επισημαίνει το τι πρέπει να γίνει για να εφαρμοστούν οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η χώρα δια της νόμιμης κυβερνήσεώς της, σε περίπτωση κατά την οποία δεν αποδώσουν τα πρώτα μέτρα ( συγχωνεύσεις, ελαστικοποίηση ωραρίου, σχεδόν μηδενικοί διορισμοί).

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΦΙΛΕ ΜΟΥ:

ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΩΝΟΥΣΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΑΣ ΜΙΛΑΓΕ ΕΓΚΑΙΡΑ. ΑΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΤΑΝ, ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΚΔΗΛΩΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΤΟΤΕ, ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΤΑΧΘΗΚΕ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΕ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΣΕΙ ΧΕΙΡΟΠΟΔΑΡΑ!
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΟΣ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΟΠΟΤΕ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΘΕΙΣ ΟΤΙ ΑΛΛΗ ΑΞΙΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ, ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΑΞΙΑ ΕΧΕΙ Η ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ( Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΚΑΙΡΗ ΠΙΑ, ΜΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΣ ΔΕΘΗΚΕ ΧΕΙΡΟΠΟΔΑΡΑ ΠΙΑ - ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΜΑΣ).

ΑΥΤΑ, ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΟΥ.
ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙΣ, ΜΕ ΧΑΡΑ ΜΟΥ ΘΑ ΜΙΛΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ διασκεδαστικό αλλά και καταθλιπτικό ταυτόχρονα να βλέπει κάποιος πως οι εκπαιδευτικοί εν Ελλάδι ενεργοποιούνται ΜΟΝΟ όταν θίγεται η τσέπη τους. Ποτέ άλλοτε.

Ο Αϊ Στράτης με 3 μαθητές φυσικά και ΔΕΝ θα έπρεπε να έχει σχολείο-εκτός αν οι οικογένειες του οικισμού συντηρούν οι ίδιες το κτίριο και πληρώνουν τον δάσκαλο.

Το ότι είσαστε (οι εκπαιδευτικοί) η πιο αντιπαραγωγική ομάδα δημοσίων υπαλλήλων-οκ, μετά τους πολιτικούς-φαίνεται από το επίπεδο των μαθητών γενικά, από την υπόληψη των Ελληνικών Πανεπιστημίων παγκοσμίως, από το ότι ΠΟΤΕ και ΚΑΝΕΙΣ με υψηλές γνωστικές βλέψεις δεν θεώρησε την φοίτηση σε ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα αρκετή για το σκοπό αυτό, από το ποσοστό των εκπαιδευτικών του Δημοσίου που προτιμούν για τα παιδιά τους την ιδιωτική εκπαίδευση, από την γιγάντωση του φροντιστηριακού μορφώματος-πράγμα άγνωστο στις ανεπτυγμένες χώρες και από χίλια δυο άλλα πράγματα στα οποία κλείνετε τα μάτια σας και τσιρίζετε για το ότι σας κόπηκε το χ ή ψ επίδομα. Δεν χρειάζοταν η βλαχοΣεγκολέν για να σας απαξιώσει-το είχατε κάνει προ πολλού εσείς.

Emeritus

MagisterP είπε...

@Emeticus, sorry Emeritus

Μόνο ο Δασκαλόπουλος, ο ΓΑΠ κι η Μπακογιάννη θα υποστήριζαν ότι ο Αη-Στράτης θα έπρεπε να έχει σχολεία μόνο εάν τα πλήρωνε η τοπική κοινότητα. Α, κι Πάγκαλος, ξέχασα. Κοινωνική αλληλεγγύη; Μήπως έχεις ακουστά; Α, μπα...

Τώρα στα υπόλοιπα. Η κουβέντα για τα χάλια της Παιδείας είναι τεράστια και μάλλον δεν είναι της παρούσης. Αλλά ακόμη κι ένας προκατειλημμένος, όπως εσύ, θα πρέπει να μπορεί να καταλάβει και να παραδεχτεί ότι αποτελεί ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ η διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Όχι απαραίτητα εκπαίδευση (εδώ να δεχτώ κριτική) αλλά ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ.

Αλλά για να σου δείξω ότι δεν έχω απωθημένα, όπως έχεις μάλλον εσύ, εντελώς ψύχραιμα να σου πω ότι έχουμε σίγουρα μερίδιο ευθύνης κι εμείς. Αλλά δεν πρέπει να δεχόμαστε όλα τα βέλη...

Άραγε τι να σου έκανε κάποιος εκπ/κος κι έχεις τόσο μένος;

Ανώνυμος είπε...

Καταρχήν, αν ήσουν πραγματικός εκπαιδευτικός και όχι απλά κάτοχος ενός χαρτιού που γράφει "Πτυχίο", δεν θα ειρωνευόσουν με νοοτροπία πεντάχρονου ένα όνομα, θέτοντάς το ως "ψυχολογικό βέλος" εναντίον μιας σκληρής κριτικής αλλά απλά θα απαντούσες. Επίσης, δεν θα έψαχνες την αιτία της κριτικής σε προσωπικά απωθημένα-έλεος πια, η κριτική δεν είναι στοχοποίηση, πογκρόμ κλπ. καλό είναι να την δέχεσθε καμιά φορά.

"Η διαπαιδαγώγηση των παιδιών αποτελεί μέγιστη παραγωγή". Ποιος είπε το αντίθετο; Απλά, αυτοί που τάχθηκαν να το κάνουν, απέτυχαν παταγωδώς. Τους λόγους τους ανέφερα.

Το παράδειγμα του Αϊ Στράτη είναι κλασικό. Δείχνει πως ο μέσος εκπαιδευτικός (παρά την..ακαδημαϊκή του πορεία) δεν έχει καταλάβει πως τον πληρώνει ο ελληνικός λαός, τα χρήματα του οποίου είναι ιερά-για να στηρίξουν την ΙΕΡΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ που ανέφερες. Τουτέστιν, δεν μπορούν να ξοδεύονται για εκπαιδευτικούς που δουλεύουν 2 ώρες την ημέρα πίνοντας καφέ, για διευθυντές Δημοτικών που δεν πατάνε καν, για..για..τα παραδείγματα είναι πολυάριθμα. Η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρήματα και οργάνωση ώστε τα χρήματα αυτά να πιάσουν τόπο. Όποιος νομίζει πως τα χρήματα δεν είναι ο βασικός παράγοντας οργάνωσης ενός εκπαιδευτικού συστήματος μιας ευρωπαϊκής χώρας, ας γυρίσει στα αλληλοδιδακτικά της προεπαναστατικής περιόδου.

Αλλά μη μου βγαίνετε σας παρακαλώ και παραπονούμενοι.

Ούτε μένος έχω, ούτε κάποιος εκπαιδευτικός μου έκανε κάτι. Αλλά την αλήθεια πρέπει να την κοιτάζεις κατάματα και όχι μέσα από κοίλα κάτοπτρα.

Emeritus

MagisterP είπε...

Το διασκεδαστικό που ξεκίνησες ήταν κριτική; Νομίζω ότι σου άξιζε ένα αντίστοιχο ξεκίνημα, τι λες;

Τα άλλα δε τα σχολιάζω. Άνθρωπος που θεωρεί άσκοπο να ξοδεύονται χρήματα για τα λίγα παιδάκια του Αη-Στράτη (έστω κι αν οι δάσκαλοι εκεί πίνουν όλη την υπόλοιπη μέρα καφέ) δεν θέλω να είναι συνομιλητής μου.

Αν πας μια βόλτα απ' εκεί ίσως να καταλάβεις...

akritas είπε...

Ήλπιζα πως με τον PANAGIOTIS θα ανταλλάσσαμε απόψεις και θέσεις ως προς το ζήτημα της υπεραριθμίας (πραγματικής ή πλασματικής) των δασκάλων στα σχολειά μας.
Δυστυχώς η τροπή των σχολίων υπήρξε διαφορετική, και μάλλον θα πρέπει να βρούμε άλλον δίαυλο διαλόγου.
Πολύ θα ήθελα ειληκρινώς να απαντήσω στον "ανώνυμο", αλλά η αρχή που έχω παιδιόθεν είναι να μην μιλώ με αγνώστους. Αν αποφασίσει να μετάσχει ως επώνυμος, πολύ ευχαρίστως να μιλήσουμε για όσα θέτει.

PANAGIOTIS είπε...

Αγαπητέ Emeritus είδες από αυτά που γράφω παραπάνω, ότι καίτοι είμαι εκπαιδευτικός, δεν διστάζω να μιλήσω πολύ σκληρά για τον εν λόγω κλάδο.
Ξεκαθαρίζω ότι κατά τη γνώμη μου η συσσωρευμένη βαριεστημάρα, τεμπελιά και αδιαφορία στον κλάδο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τόσο μεγάλη, ώστε είναι αδύνατο να γίνει κάτι χωρίς ριζικές ανατροπές ( στις οποίες κατ' εμέ - δυστυχώς- θα πρέπει να περιλαμβάνονται και ΜΑΖΙΚΕΣ απολύσεις).
Από εκεί και πέρα, συμφωνώ μαζί σου ως προς το ότι το παραγόμενο αποτέλεσμα είναι από κακό έως πολύ μέτριο.
Όμως, καλό θα ήταν να επισημάνουμε ότι ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία διατρέχεται από μία κρίση αξιών εδώ και κάμποσες δεκαετίες ( εκδήλωση της οποίας είναι και η πλήρης αντιστροφή του αξιακού κώδικα, η απονοηματοδότηση των λέξεων, και πολλά άλλα). Δεν έχει μείνει όρθιο, σχεδόν τίποτα.
Αυτά, κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψιν στην όποια ανάλυση κάνουμε σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και τις ευθύνες τους ( πολύ μεγάλες πράγματι).
Μιλώντας λοιπόν εγώ ο ίδιος για αναγκαιότητα πολύ σκληρών παρεμβάσεων, λαμβάνω το θάρρος να σου πω ότι αισθάνομαι να με πνίγει η αδικία, γιατί κανένας "ανώνυμος" ή "επώνυμος" δεν μίλησε για την αντιπαραγωγικότητα και τον αντιεπαγγελματισμό των εκατοντάδων χιλιάδων ρουσφετιών του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. ( αν και το ΠΑΣΟΚ κατέχει τα σκήπτρα στο πλήθος), που ερχικά πλημμύρισαν τις ΔΕΚΟ και τα Υπουργεία, και μετά τους ΟΤΑ.
Είμαι ο πρώτος που είμαι σκληρός με εμάς τους εκπαιδευτικούς ( και ξέρω ότι άλλες οι απαιτήσεις που έχουμε από τον εκπαιδευτικό, και άλλες από την καθαρίστρια του Υπουργείου Οικονομικών - και ας πληρώνουμε την δεύτερη με τουλάχιστον διπλάσιο μισθό), αλλά θέλω ταυτόχρονα να επισημαίνω ότι το/τα αίτια της αξιακής κρίσης της κοινωνίας μας, είναι πολύ βαθιά.
Εκτός λοιπόν των σκληρότατων μέτρων που θα πρέπει να ληφθούν απέναντι στους καθηγητές ( αλλά και σε όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους), θα πρέπει ως κοινωνία να αναζητήσουμε τα αίτια της αξιακής μας κρίσης, αλλά και τον τρόπο αντιστροφής της.