Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Πέμπτη, 5 Αυγούστου 2010

Εκτός εκπαίδευσης 105 καθηγητές στην Κύπρο

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ, ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ "ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΤΗΝ ΑΝΝΟΥΛΑ". ΧΡΗΣΤΟ ΕΙΧΕΣ ΔΙΚΙΟ. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΕΣ. Η ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΛΙΓΟ (ΕΛΑΧΙΣΤΑ). ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ). ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΜΑΛΛΟΝ, ΜΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ).


Εκτός εκπαίδευσης 105 καθηγητές στην Κύπρο
02/08/2010 - 10:33
Μέτρα αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου με λιγότερους διορισμούς εκτάκτων
Η πρόταση του υπ. Παιδείας για εφαρμογή μέτρων αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου -με τις ανάλογες εξοικονομήσεις- θα τεθεί σήμερα ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για συζήτηση και έγκριση 
Στον κατάλογο των ανέργων αναμένεται να προστεθούν τη νέα σχολική χρονιά 105 έκτακτοι εκπαιδευτικοί Μέσης Εκπαίδευσης. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ενδεχομένως απασχολούνταν στη Μέση Εκπαίδευση κατά την περσινή σχολική χρονιά σε έκτακτη βάση, δεν θα διοριστούν φέτος, καθώς το υπ. Παιδείας αποφάσισε να διαχειριστεί καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και να προχωρήσει σε λιγότερες προσλήψεις εκτάκτων. Απώτερος στόχος πάντως είναι η εξοικονόμηση χρημάτων για να μπορούν να εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά ουσιαστικά και σημαντικά μέτρα αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου.

Ψαλίδι στις θέσειςΌπως πληροφορείται ο "Π", η πρόταση του υπ. Παιδείας για εφαρμογή μέτρων αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου -με τις ανάλογες εξοικονομήσεις- θα τεθεί σήμερα ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για συζήτηση και έγκριση. Στην πρόταση καταγράφονται με λεπτομέρεια πέντε μέτρα και η χρησιμότητά τους, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να αντληθούν τα απαραίτητα κονδύλια για εφαρμογή τους, λαμβανομένης υπ' όψιν και της... οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του "Π", στο σημείωμα του υπ. Παιδείας αναφέρεται ότι για την εφαρμογή των μέτρων θα απαιτηθεί συνολικά ο διορισμός 51 πρόσθετων εκπαιδευτικών και το κόστος θα ανέλθει για τη σχολική χρονιά 2010-2011 στα 1.707.134 ευρώ. Δεδομένης, ωστόσο, της απόφασης του Υπουργικού (ημερομηνίας 11/9/2009), η οποία αφορά, μεταξύ άλλων, το πάγωμα των προσλήψεων έκτακτου προσωπικού και την υιοθέτηση μορατόριουμ στη δημιουργία νέων θέσεων για περίοδο 18 μηνών, το υπ. Παιδείας εξηγεί ότι θα καλύψει τις πρόσθετες ανάγκες -που προκύπτουν από την εφαρμογή των μέτρων- από εξοικονομήσεις που επιτυγχάνονται από την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Όπως επισημαίνει, στη Μέση Γενική Εκπαίδευση θα χρειαστεί να προσληφθούν τη νέα σχολική χρονιά λιγότεροι έκτακτοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα, οι ανάγκες του υπ. Παιδείας σε έκτακτο προσωπικό θα ανέλθουν φέτος σε 864 εκπαιδευτικούς, σε σχέση με 969 που είχαν εγκριθεί τη σχολική χρονιά 2009-2010, κι αυτό συνιστά μείωση κατά 105 εκπαιδευτικούς ή 3.460.496 ευρώ.
Με τη συγκεκριμένη πρόταση, σύμφωνα με το υπ. Παιδείας, προτείνεται η αξιοποίηση μέρους των εξοικονομήσεων για την εφαρμογή εκπαιδευτικών μέτρων αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου.
Σημειώνεται ότι με την εν λόγω πρόταση συμφώνησε και το υπ. Οικονομικών, του οποίου ζητήθηκαν οι απόψεις.

--------------------------------------------------------------------------------

Τα πέντε μέτρα άμεσης εφαρμογής
 Σε ό,τι αφορά στα μέτρα άμεσης εφαρμογής για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, το υπ. Παιδείας θα προτείνει σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο τα ακόλουθα:
* Επέκταση του πιλοτικού προγράμματος ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στη Μέση Εκπαίδευση
Το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για αλλόγλωσσους μαθητές με λίγες ή καθόλου γνώσεις της ελληνικής γλώσσας εφαρμόστηκε κατά τη σχολική χρονιά 2008-2009 σε 18 σχολεία και τη σχολική χρονιά 2009-2010 σε 31 σχολεία, με τη συμμετοχή περίπου 855 αλλόγλωσσων μαθητών. Με βάση τις ανάγκες που δημιουργούνται από τη συνεχή αύξηση του αριθμού των αλλόγλωσσων μαθητών που φοιτούν στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, το υπ. Παιδείας εισηγείται την επέκταση του προγράμματος ώστε να καλυφθούν όλα τα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου. Για την υλοποίηση της πιο πάνω επέκτασης, θα απαιτηθεί πρόσθετος αριθμός 16 εκπαιδευτικών. Σημειώνεται ότι το πιο πάνω πρόγραμμα υλοποιείται με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης.

* Αναβάθμιση της υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής
Μια από τις βασικές εισηγήσεις που κατέθεσε η επιτροπή για τη σχολική βία στην έκθεσή της το 2008 ήταν η ποιοτική αναβάθμιση της υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (Υ.Σ.Ε.Α.), που αναμένεται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση και την αποτελεσματική εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης της βίας και απειθαρχίας στο σχολείο. Συγκεκριμένα, η επιτροπή εισηγήθηκε όπως σε κάθε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης τοποθετείται τουλάχιστον ένας καθηγητής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε η υπηρεσία να είναι πιο αποτελεσματική. Λαμβάνοντας υπ' όψιν τα προαναφερθέντα, το υπ. Παιδείας εισηγείται την αύξηση των καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής κατά 6, αριθμός που απαιτείται για να καλυφθούν γυμνάσια που ανήκουν στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και γυμνάσια με υψηλά ποσοστά βίας και παραβατικότητας με έναν καθηγητή Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής σε καθημερινή βάση.

* Απαλλαγή διευθυντών λυκείων, εσπερινών γυμνασίων-λυκείων και εξατάξιων σχολείων από το διδακτικό τους έργο

Το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόστηκε πιλοτικά κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2009-2010 και εντασσόταν στο πλαίσιο της προσπάθειας του υπ. Παιδείας για εξεύρεση ικανοποιητικού αριθμού αιτητών για τη θέση διευθυντή σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης ώστε να μην μένουν θέσεις κενές. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο να παραμένουν κενές θέσεις διευθυντών λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος από τους δικαιούχους βοηθούς διευθυντές Α' να διεκδικήσουν τη θέση (πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2008-2009 προέκυψε πρόβλημα με τις θέσεις διευθυντών, αφού παρέμεναν κενές συνολικά 18 θέσεις). Για αντιμετώπιση της κατάστασης, το υπ. Παιδείας εφάρμοσε πιλοτικά την απαλλαγή των διευθυντών από το διδακτικό τους έργο και, όπως διαπιστώθηκε, η λήψη αυτού του μέτρου είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των αιτήσεων που υποβλήθηκαν για τη θέση του διευθυντή Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης από δικαιούχους, με αποτέλεσμα για την επόμενη σχολική χρονιά να μην παραμείνει καμία θέση κενή. Γι' αυτόν το λόγο, το υπ. Παιδείας εισηγείται τη μόνιμη απαλλαγή των διευθυντών των λυκείων, εσπερινών γυμνασίων-λυκείων και εξατάξιων σχολείων από το διδακτικό τους έργο, για το οποίο θα απαιτηθεί ο διορισμός από τη νέα σχολική χρονιά 2010-2011 9 πρόσθετων εκπαιδευτικών. * Σταδιακή επέκταση του θεσμού τού υπεύθυνου τμήματος στη Β' γυμνασίου
Ο θεσμός του υπεύθυνου τμήματος (επιλέγεται από τη διεύθυνση του σχολείου με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και έχει την ευθύνη να παρακολουθεί τις απουσίες, την επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών του τμήματός του) εφαρμόζεται σήμερα στην Α' και Γ' γυμνασίου και στις τρεις τάξεις του ενιαίου λυκείου και των τεχνικών σχολών, με παραχώρηση δύο διδακτικών περιόδων για την επιτέλεση των καθηκόντων του. Το υπ. Παιδείας προτείνει τη σταδιακή επέκταση του θεσμού και στη Β' γυμνασίου κατά την επόμενη τριετία, ώστε να καλυφθεί ολόκληρη η Μέση Εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό το υπ. Παιδείας εισηγείται σε πρώτο στάδιο την επέκταση του θεσμού στο 30% των συνολικών τμημάτων της Β' γυμνασίου κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011, για τις ανάγκες του οποίου θα απαιτηθεί ο διορισμός 10 πρόσθετων εκπαιδευτικών.
* Επέκταση του πιλοτικού προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας των μαθημάτων Τεχνολογίας και Πληροφορικής της Α' λυκείου και Βιολογίας στην Γ' λυκείου
Η πειραματική διδασκαλία εφαρμόζεται σήμερα στα μαθήματα Φυσικής, Χημείας, Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Βιολογίας. Το υπ. Παιδείας προτείνει την επέκταση του προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας από τη νέα σχολική χρονιά 2010-2011 στα μαθήματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας Α' τάξης λυκείου σε 20 λύκεια έναντι των 10 λυκείων στα οποία εφαρμόζεται σήμερα. Για την υλοποίηση της επέκτασης του πιλοτικού προγράμματος θα απαιτηθεί πρόσθετος αριθμός 7 εκπαιδευτικών. Επίσης, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2009-2010 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει διοργανώσει σεμινάρια που είχαν στόχο την επιμόρφωση των καθηγητών Βιολογίας που διδάσκουν στην Γ' τάξη λυκείου, στην καλύτερη αξιοποίηση των εργαστηρίων Βιολογίας, σε πειράματα μοριακής Βιολογίας και τη χρήση του λογισμικού Interface. Για την εφαρμογή των στόχων της επιμόρφωσης, το υπ. Παιδείας προτείνει την παραχώρηση μιας περιόδου για σκοπούς προετοιμασίας του εργαστηρίου και των πειραμάτων στους καθηγητές που παρακολούθησαν το σεμινάριο και διδάσκουν Βιολογία στην Γ' τάξη λυκείου, πρακτική η οποία εφαρμόστηκε και στις ειδικότητες της Φυσικής και Χημείας τα τελευταία χρόνια. Για τις ανάγκες τού πιο πάνω μέτρου θα απαιτηθεί ο διορισμός 3 πρόσθετων εκπαιδευτικών.
Για την εφαρμογή των προαναφερθέντων μέτρων θα χρειαστεί να προσληφθούν συνολικά 51 εκπαιδευτικοί, με κόστος 1.707.134 ευρώ, ενώ από τις συνολικές εξοικονομήσεις που προκύπτουν από την καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού της Μέσης Εκπαίδευσης θα διοριστούν λιγότεροι εκπαιδευτικοί (156). Με βάση τους συγκεκριμένους υπολογισμούς, την ανάλυση πρόσθετου κόστους-εξοικονομήσεων και τη μείωση κατά 105 των διορισμών σε έκτακτους εκπαιδευτικούς, το γενικό σύνολο εξοικονομήσεων ανέρχεται στα 3.460.496 ευρώ.

ΓΕΩΡΓΙΑ ΨΑΡΙΑ
Κωδικός άρθρου: 961326
ΠΟΛΙΤΗΣ - 02/08/2010, Σελίδα: 16

Δεν υπάρχουν σχόλια: