Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΕΡΙ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ. ΛΟΓΙΑ, ΛΟΓΙΑ,ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ( ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΠΟΣΠΩΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ). ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ: ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ "ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΛΕΦΤΑ", ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ.

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9729


ΛΟΥΚΕΤΟ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Κρήτης- Αναστέλλει τα μαθήματα εξαιτίας της έλλειψης αποσπάσεων εκπαιδευτικών, του Κωνσταντίνου Τζανάκη

17/09/2010 - 19:50

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

17 Σεπτεμβρίου 2010

Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπ/σης του Πανεπιστημίου Κρήτης οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών μειώθηκαν δραματικά. Συγκεκριμένα, οι ήδη μειωμένες αποσπάσεις του περασμένου έτους 2009-2010 που ήταν 9 από την Α/βαθμια και 2 από την Β/βαθμια εκπαίδευση, μειώθηκαν για το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 σε 3 και 1, δηλαδή κατά 66% και 50%, αντίστοιχα.

Αυτό αποτελεί ένα ακόμα σοβαρό πλήγμα στις σπουδές των φοιτητών και μελλοντικών εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας Εκπ/σης, όπως έχει αναλυθεί λεπτομερώς και τεκμηριωμένα σε σειρά εγγράφων προς την Υπουργό Παιδείας τους τελευταίους μήνες και έχει κοινοποιηθεί ευρύτερα με Δελτίο Τύπου στις 30-5-2010. Η μη εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού αποσπασμένων εκπαιδευτικών θα σήμαινε την πλημμελή υλοποίηση, ή ακόμα και κατάργηση, της πρακτικής άσκησης των φοιτητών, με αποτέλεσμα οι πτυχιούχοι νεοδιόριστοι δάσκαλοι να μην μπορούν να εκτελούν άρτια τα καθήκοντά τους.

Δυστυχώς όμως, το Υπουργείο, αγνοώντας κάθε έγγραφο που του εστάλη από το Τμήμα, αλλά και από την Σύνοδο των Παιδαγωγικών Τμημάτων, απέσπασε τελικά μόλις 3 εκπαιδευτικούς της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και 1 της Β/βάθμιας, για να καλύψουν την ουσιαστικής σημασίας υποχρεωτικήΣχολική Πρακτική Άσκηση 370 και πλέον φοιτητών ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο (κατανεμημένων σε 12-14 ομάδες των 25-35 ατόμων), την ποικιλοτρόπως απαιτούμενη υποστήριξη υλοποίησης του προγράμματος σπουδών των δύο Διδασκαλείων για 150 επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και τις πιεστικές ανάγκες λειτουργίας των 4 θεσμοθετημένων εργαστηρίων του Τμήματος. Επανειλημμένα έχει τονιστεί ότι, για την ομαλή Πρακτική Άσκηση των φοιτητών στα σχολεία και την συνολική εκπαιδευτική λειτουργία του Τμήματος και των Διδασκαλείων του χρειάζονται 15 πλήρως και εντατικά απασχολούμενοι εκπαιδευτικοί της Α/βάθμιας και 6 της Β/βάθμιας! Ιδιαίτερα δε η συμβολή τους στην υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών, υπήρξε ανέκαθεν ουσιώδης, τα δε τελευταία χρόνια, λόγω της υπερβολικής αύξησης των εισαγομένων φοιτητών στο Τμήμα, σε σχέση και με την ακραία υποστελέχωσή του σε προσωπικό όλων των κατηγοριών, το προσφερόμενοεκπαιδευτικό και διδακτικό έργο όλων ανεξαιρέτως των αποσπασμένων εκπαιδευτικών είναιπολλαπλάσιο εκείνου που θεωρείται απαραίτητο για την λεγόμενη πλήρη απασχόλησή τους και ταυτόχρονα είναι απολύτως απαραίτητο, διότι με αυτό τον τρόπο:

· Διασφαλίζεται η δυνατότητα των φοιτητών του Τμήματος να μπορούν να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στα κατά τον νόμο προβλεπόμενα 8 εξάμηνα σπουδών,

· Μπορεί το Τμήμα να συνεισφέρει κατ’ έτος στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών της ελληνικής κοινωνίας με περισσότερους από 200 νέους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επαρκώς εκπαιδευμένους με σύγχρονο τρόπο.

Επιπλέον, η επιβάρυνση των σχολείων του Ρεθύμνου από την άσκηση των φοιτητών χωρίς και την αρωγή και καθημερινή καθοδήγηση που προσφέρουν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προκαλούσετεράστια αναστάτωση, τόσο οργανωτικά όσο και διδακτικά, στον μεγάλο αριθμό των σχολείων, όπου ασκούνται οι φοιτητές.

Είναι λοιπόν σαφές ότι με τον αμελητέο αριθμό αποσπάσεων που έχουν γίνει φέτος, ούτε η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών μπορεί να υλοποιηθεί, ούτε τα Διδασκαλεία του Τμήματος μπορεί να λειτουργήσουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Στις 12-7-10 και στις 2-9-10, τόσο το Τμήμα, όσο και τα Διδασκαλεία του επανήλθαν με νέα έγγραφα προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κάθε νομού, εκθέτοντας την κατάσταση και ζητώντας συμπληρωματικές αποσπάσεις. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία ανταπόκριση, ενώ τα μαθήματα αρχίζουν σε λίγο και η οργάνωση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών έπρεπε να είχε ήδη αρχίσει!

Κατά συνέπεια, το Τμήμα έχει βρεθεί σε δυσχερέστατη θέση, γιατί δεν μπορεί πια να ανταποκριθεί στην αποστολή του, προκαλώντας με αυτό τον τρόπο ζημία στους φοιτητές του, αφού, βάσει του πλαισίου που θέτει ο πρόσφατος ν.3833/10, θα είναι πια βέβαιο ότι αδυνατεί να τους εξασφαλίσει την άρτια εκπαίδευσή τους και την χορήγηση του πτυχίου τους στον προβλεπόμενο από τον νόμο χρόνο και στο επίπεδο που ορίζει η αποστολή του.

Έχοντας εξαντλήσει πια χωρίς αποτέλεσμα, την επεξεργασία όλων των πιθανών τρόπων αντιμετώπισης της κατάστασης κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο μηνών, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος και η Γενική Συνέλευση των Διδασκαλείων στην 391η/15-9-10 συνεδρίασή τους επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά ότι με τον ανεπαρκέστατο αριθμό των αποσπάσεων που έγιναν, το Υπουργείο τούς στερεί την δυνατότητα να υλοποιήσουν το πρόγραμμά τους. Ως εκ τούτου,αποφάσισαν ότι αν μέχρι τις 24-9-10 δεν έχει αποσπασθεί ο απαιτούμενος αριθμόςεκπαιδευτικών, που θα εξασφαλίζει στοιχειωδώς την ομαλή υλοποίηση του Προγράμματος Σπουδών τους, αναστέλλεται η έναρξη των μαθημάτων του χειμερινού εξαμήνου 2010-11 στις 27-9-10 και μέχρι τις 4-10-10, οπότε και θα επανεξετάσουν τα δεδομένα που θα υπάρχουν τότε, κοινοποιώντας την απόφασή τους αυτή στο Υπουργείο και τα αρμόδια όργανά του.

Εκ μέρους του Τμήματος

Ο Πρόεδρος

Κ. Τζανάκης

Καθηγητής


Δεν υπάρχουν σχόλια: