Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Λήμνο και ασχολείται με θέματα που αφορούν στην Ελληνική Παιδεία κι εκπαίδευση, στην πολιτική, αλλά και με ό,τι θεωρηθεί επίκαιρο ή ενδιαφέρον. Αναδημοσίευση των πιο ενδιαφερόντων θεμάτων (κατά τους συγγραφείς) της Ελληνικής και ξένης blogόσφαιρας.
Οι απόψεις στα άρθρα που αναδημοσιεύονται εκφράζουν τους συγγραφείς τους κι όχι το ιστολόγιο.
Επικοινωνήστε ελεύθερα στο Magistri.Limnou@gmail.com

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

“Η πιστοποίηση γνώσης ηλεκτρονικού υπολογιστή θα γίνεται στο Γυμνάσιο”. Ποιους κοροϊδεύετε;

«Στόχος του υπ. Παιδείας είναι η πιστοποίηση της γνώσης ηλεκτρονικού υπολογιστή να γίνεται στο Γυμνάσιο», είπε ο Ειδικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Μιχάλης Κοντογιάννης, μιλώντας στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, που διοργανώνει το Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε συνεργασία με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ)

Στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου του μέλλοντος, τόνισε ο κ. Κοντογιάννης,  εντάσσεται και η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Π. & Α. Κυριακού και το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, με σκοπό την υλοποίηση δράσεων σε θέματα ασφαλούς χρήσης και κατάχρησης του διαδικτύου.
Ειδικότερα η ομιλία του Ειδικού Γραμματέα , έχει ως εξής:



Κύριοι και Κυρίες,
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση που μου απευθύνετε να συμμετάσχω στις εργασίες του Συνεδρίου σας. Δυστυχώς, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων είναι αδύνατο να βρίσκομαι κοντά σας.
Θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την αξιόλογη πρωτοβουλία της διοργάνωσης συνεδρίου για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση. Το συνέδριο συμπίπτει με την δρομολόγηση σημαντικών εξελίξεων στο ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, εξελίξεων που σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας εποχής, της εποχής του «Ψηφιακού Σχολείου».
Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προχωρά σε μία δέσμη πολιτικών για τη βελτίωση των υποδομών στα σχολεία, την προμήθεια των υπολογιστών, την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την   επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις  νέες τεχνολογίες, με σκοπό την τεχνολογική αναβάθμιση του Νέου Σχολείου.
Φέτος, στα 800 περίπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα εισάγεται το μάθημα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις. Επιπλέον, για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας τα σχολεία αυτά εξοπλίζονται με 10 φορητούς υπολογιστές ανά σχολείο. Για τη διδασκαλία ακολουθείται το εφικτό ή πραγματολογικό πρότυπο, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάσκονται βασικές γνώσεις Πληροφορικής, ενώ, ταυτόχρονα, οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών αξιοποιούνται ως μέσο στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Σύμφωνα λοιπόν με τις αναλυτικές οδηγίες για τη διδασκαλία των ΤΠΕ:
«Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσεγγίζουν ένα σύνολο βασικών απλών εννοιών που αφορούν τη γενική δομή των υπολογιστικών συστημάτων και τις διαχρονικές αρχές που τα διέπουν. Αποκτούν βασικές γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες χειρισμού λογισμικού γενικής χρήσης και λογισμικού υπηρεσιών του Διαδικτύου. Αποκτούν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ και καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Απομυθοποιούν τον υπολογιστή και τον χρησιμοποιούν ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας, έκφρασης αλλά και ως νοητικό εργαλείο και εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης. Χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και κατακτούν έννοιες, όπως  της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης.»
Με την εισαγωγή των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τίθενται οι βάσεις για τη μετάβαση των ελληνικών σχολείων στην ψηφιακή εποχή. Ωστόσο, οι δράσεις επεκτείνονται και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε την πιλοτική αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων σε Γυμνάσια της χώρας, την διαδικτυακή πρόσβαση σε όλα τα βιβλία του σχολείου, τη δυνατότητα παρακολούθησης υποστηρικτικών μαθημάτων μέσω Διαδικτύου στο Λύκειο, κ.α. Στόχος επίσης είναι η πιστοποίηση της γνώσης ηλεκτρονικού υπολογιστή να γίνεται στο Γυμνάσιο.
Στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου του μέλλοντος εντάσσεται και η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Π. & Α. Κυριακού και το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, με σκοπό την υλοποίηση δράσεων σε θέματα ασφαλούς χρήσης και κατάχρησης του διαδικτύου. Το  διαδίκτυο είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον και πολύπλευρο κομμάτι των Νέων Τεχνολογιών. Είναι ένας καινούριος, υπέροχος κόσμος που κατακλύζεται από νέες ιδέες και με μέσο την εικόνα εντυπωσιάζει το νεαρό χρήστη. Θα πρέπει λοιπόν το Ψηφιακό Σχολείο να συνδυαστεί ταυτόχρονα με την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών και την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών για την προστασία από τους κινδύνους που παραμονεύουν.
Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου σας και σας συγχαίρω και πάλι για την τόσο σημαντική και επίκαιρη πρωτοβουλία.
Πηγή:  esos.gr
Τα σχόλιά μας:

1. Η διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής ήταν (και παρέμεινε) 1 ώρα την εβδομάδα.
2. Οι ψηφιακές τάξεις (τουλ. στο Γυμνάσιο) ΔΕΝ λειτούργησαν πέρυσι όπως έπρεπε, λόγω ΑΓΝΟΙΑΣ πολλών συναδέλφων αλλά και έλλειψης βασικού εξοπλισμού (πχ. απουσία ασύρματου δικτύου στα σχολεία και μεγάλης απόστασης του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής από τις αίθουσες διδασκαλίας) αλλά και συντονισμού των καθηγητών με τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (μάλιστα τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν να σταματήσει η λειτουργία τους !!!! ) Παρόλα αυτά όμως και οι μαθητές πήραν τα laptops αλλά και οι καθηγητές που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα με τις ψηφιακές τάξεις, ανεξάρτητα αν ΔΙΔΑΞΑΝ ή όχι !!
3. Έχετε μήπως στο νου σας να μας κάνετε τις επιμορφώσεις που ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ ΣΑΣ ΖΗΤΑΜΕ; Όχι όμως για να απορροφήσετε τα “κονδύλια” και μόνο…. ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ…
4. Τα ωράρια των καθηγητών και οι κατανομές στη διδασκαλία μαθημάτων άπό φέτος άλλαξαν πολύ και δεν νομίζω να υπάρχει ενδιαφέρον να ξαναγίνουν οι ψηφιακές τάξεις (τουλ. μέχρι τώρα δεν συζητήθηκε).
5. Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα από φέτος αυξήθηκε, κάτι που είναι αποτρεπτικό για να λειτουργήσουν οι ψηφιακές τάξεις.
6. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα είναι πλέον πεπαλαιωμένο και ΔΕΝ μπορεί να υποστηρίξει τις ψηφιακές τάξεις και το ευέλικτο ωράριο που αυτές απαιτούν. Ούτε καν συζητήθηκε να αλλάξει, κάτι που θα έπρεπε να έχει την ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.
7. Το ψηφιακό σχολείο δεν είναι κάτι που θα λύσει τα προβλήματα της σημερινής εκπαίδευσης. Δεν πρέπει να είναι “αυτοσκοπός”, αλλά θα πρέπει να “συμπληρώνει” την παρεχόμενη παιδεία. Αλήθεια, πιστεύετε ότι με τους διαδραστικούς πίνακες (που φέτος εισάγετε), την ψηφιακή τάξη και τα βιβλία που παίρνουν οι μαθητές θα βελτιωθεί η παρεχόμενη παιδεία; Οι δαπάνες που κάνετε για την παιδεία είναι αυτές που πρέπει να είναι; 

8. Φοβάμαι ότι κανένας δεν έχει την αφέλεια να πιστέψει για μια ακόμη φορά ….. ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ.
9. Με την πολιτική λιτότητας και τις περικοπές δαπανών που εφαρμόζετεπού θα βρεθούν τα κονδύλια για τέτοιες αλλαγές;;
Πώς λοιπόν θα επιτευχθούν οι “στόχοι” που εξαγγείλατε;
Ποιους κοροϊδεύετε; Τους μαθητές; Τους καθηγητές; Τους γονείς;
Η κοινωνία που σας ακούει να “υπόσχεστε” … ΔΕΝ σας πιστεύει!

Ωραία λόγια … αλλά … από έργα;;; Τί;;
Θα κάνετε κάτι ή θα μείνετε στα λόγια; Αυτά που λέτε θα έπρεπε ΗΔΗ να τα έχετε υλοποήσει. Από … χτές !!!

Από το ιστολόγιο "Με άποψη"

Δεν υπάρχουν σχόλια: